Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av maria tafvelin - 17 oktober 2015 09:00

Det här är en såndär lördag då jag väljer att faktiskt lyssna på "Ring så spelar vi"  Nuförtiden lyssnar jag inte ofta på radio överhuvudtaget. Jag lixom ... orkar inte ta in. På jobbet har vi oftast radion på, och är det  någon som går och stänger av den, så är det jag. Jag brukar be om ursäkt för att jag gör det dock :)


Det ser ut att ÅTERIGEN bli underbart väder. Det är helt otroligt. Det har ju varit superväder länge nu.  


Jag skänker en tanke till alla människor i världen som inte har möjlighet att ha en härlig lördag och njuta av vädret. Jag skänker en tanke till alla människor i världen som måste fly för sitt liv, från krig och svält.

Jag skänker en tanke till alla människor som lämnat allt de äger i förhoppning om att få leva. 

Jag skänker en tanke till alla människor som inser att vi bor i samma värld, och har ett gemensamt ansvar för den. 

Jag skänker en tanke till de som kan tänka sig att tumma lite på sin egen bekvämlighet, för att ge en behövande människa en gnutta av hopp


Jag kan inte låta bli att tänka på de människor som VÄGRAR hjälpa de som inte under några omständigheter kan vara kvar i det land de bott i. Jag kan inte låta bli att undra Hur de är funtade, de som vill stänga våra gränser och inte hjälpa de här människorna. 


Igår började min änglatrumpet blomma :)   Den var först vit, men idag har den tagit en orange ton. HUR fin som helst :)

 

Den har några knoppar till som kommer att slå ut, sen har jag plockat bort ett tiotal som lixom skrumpnade ihop. HOppas den överlever vintern, för nästa år kommer den nog att explodera av blommor, tidigt på säsongen. Ska leta en mycket större kruka åt den åxå. 


Nä, nu ska jag hänga bort morgonrocken och väcka hundarna

 


Gomorron!

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards