Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av maria tafvelin - 6 oktober 2015 21:55

När jag kom till veterinär Gertrud i morse, vinkade hon in mig direkt. Jag berättade att något hände igårkväll, och att det förmodligen gått hål i det sista lagret hornhinna. Hon tog upp Molly på bordet, kollade och sa: 

- ja, det har gått hål. Vi måste operera idag. 

Fyllde i den blankett man måste fylla i inför operation, vi gick till receptionen och Gertrud frågade om jag skickat in tidigare papper från förra besöket. Jag är precis över självriskbeloppet hos försäkringsbolaget. 

- Nej, jag har inte gjort det

- Då fixar vi det, sa hon. Vi har ju alla uppgifter här, så direktreglerar vi. 


Tack!  Jag behövde inte ens kontakta försäkringsbolaget själv. 


När jag lämnat Molly där och åkt hem, tog jag hundarna på solorundor med div. träning

                     

Sen iväg på jobbet. Jobbade till kl 16 och kastade mig sedan iväg för att hämta Molly. Lilla lilla gumman. Hon har legat länge i narkos, för det var tydligen rätt besvärligt. Gertrud har klippt loss bindväv och satt över hela ögat. Det är bara att hålla tummarna för att det håller, vilket inte är säkert, då ögat var såpass sjukt. OM det håller, kan hon klippa bort det om ca 2 månader, så ska det ha läkt ihop under. Hon ser inget på ögat, och kommer inte att göra det sen heller, men hoppas hon slipper ta bort ögat, som är en Ännu större operation. Hon är ju inte helt purung. 


Hon har sovit sig igenom kvällen. Bar nyss ner henne för att kissa, de andra fick nöja sig med en pinksväng ute vid vägen ikväll. Ingen kvällsrunda. Molly har strikta order om att bara kissa och vila de närmsta dagarna. 


 


Oerhört trötta är vi, både jag och Molly.  Det ska bli skönt att krypa isäng. 


Förresten, tjommen som skulle laga min bil, är redan klar. :)  Blir att hämta den i morgon :)


Hoppas du haft en bra dag!


Gokväll

Av maria tafvelin - 6 oktober 2015 06:40

Tisdag morgon. 3 Minusgrader ute. Var säkert något liknande på golvet när jag vaknade, så jag drog SNABBT på mig tjocksockar när jag klev ur sängen :)   En jobbarkompis sa igår, när hon fick veta att jag har balkongdörren öppen dygnet runt, året om:

- Då har du säkert världens starkaste immunförsvar.

Ja, så är det säkert, för det är inte ofta jag är sjuk :)


Igårkväll hände något med Mollys öga. Jag är rädd att det gick hål i sista lagret hornhinna. Någon av de andra hundarna, gissningsvis Paddy, hoppade runt som en känguru när vi skulle gå ut, och jag tror att han kom åt hennes huvud och öga. Hon skrek till och sedan började hon bete sig på ett sätt som gör att jag tror att något hände. Det gjorde nog ont, och hon blev rädd. Hon ville upp i famnen så att jag skulle bära henne, både ute och inne. Hon tryckte sig nära, nära .... något är definitivt galet. Hon har dock sovit gott hela natten under täcket, vid mina knäveck, och hon sover fortfarande. Kl 8 ska jag vara hos veterinären med henne. Håll tummarna. 


Igår fick jag lämna bilen hos Robbans kompis för lagning av det här med stötdämparen, så jag har fått låna Pernilla och Mattias bil så länge. Hoppas det går bra för tjommen att laga Min bil, för SEN, när det där är fixat, kan väl inget mer gå fel?  :)


Nä, nu ska jag hänga av mig morgonrocken, väcka hundarna och gå ut. Ha en härlig dag, och fyll den med något värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards