Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av maria tafvelin - 8 oktober 2015 06:40

Låt oss stanna kvar vid gårdagen en kort stund. Efter morgonrunda och frukost, satte jag mig i den bil jag lånat av Pernilla och Mattias, nu när plåtkompis varit på operation. Jag skulle ner på stan och hämta ut medicin till Molly. Nä ... då startade inte bilen. Jag gjorde då den fasansfulla upptäckten att det är nog inte alla bilar det är fel på ... det är Jag som är den gemensamma nämnaren .... fniss


Nåja, tog bussen in till stan, gick på apoteket, tog bussen hem, medicinerade Molly, tog ut hundarna två och två, sen var det bara att hoppa på bussen och åka till jobbet. När jag slutade kom Hannah och Robban och hämtade mig, och skjutsade mig till tjommen som opererat på min plåtkompis. Åh så skönt att ha sin egen bil tillbaka :)


Kl 8 ska jag vara hos veterinären med Molly igen

 

Hoppas och håller tummarna för att det ser bra ut. Inatt har hon sovit lite sämre, det har nog kliat och känts obekvämt i ögat. Hon försöker hela tiden lixom borra ner hela skallen mot filtar, kuddar, täcket, för att gnugga ögat. 


I afton gör jag helg efter jobbet, ledig fredag och lördag, sen jobbar jag som vanligt på söndag. Lördag spenderar jag några timmar på Burträsk hundklubb där jag ska ha en dagskurs i rallylydnad. Det är den sista fysiska kursen jag håller i höst. Däremot startar jag på prov, en mailbaserad kurs som drar igång den 19:de. Det ska bli superspännande, jag har 6 st anmälda :)    På tisdag, den 13:de, startar distansutbildningen "Hundens beteende" som jag ska gå, och dagen efter startar Nose-work- kursen som jag ska gå med Cornelis. Spännande :)


Nu är det dags att hänga upp morgonrocken på sin krok, väcka hundarna och gå ut. 


Ha en riktigt bra Torsdag. Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards