Alla inlägg den 4 november 2015

Av maria tafvelin - 4 november 2015 21:55

Har ganska nyligt kommit hem från Nosework-kursen med Cornelis. Han däckade direkt vi kom in, och det kan jag förstå. Han är ju helt slut stackarn. Ikväll visade han prov på sitt stressiga Jag. Vi fick köra "låtsasdoftprov" och jo, markera rätt låda var väl iofs inga problem, han tar dem i munnen direkt han känner doften, och bryr sig inte om godis eller leksak sådär jättemycket. Efter några omgångar tog vi en paus, sedan gick vi ner till ett omklädningsrum, där Susanne gömt 2 doftkällor. Vi gick in en och en, och Cornelis var sist. På ett sätt kan man väl tycka att det var bra att han fick vänta, å andra sidan hann han bli så uppstressad så det liknade ingenting. Väl inne i omklädningsrummet hittade han den första doftkällan inom hyfsad tid, men sen rann stressen över totalt. Han flåsade runt och pinkade samtidigt som han sprang, tittade mest på mig, och var frustrerad. 


När de andra åkte hem, riggade Susanne några kartonger uppe på stolar (så att han inte skulle springa över dem, som han annars gör)   Han greppade typ första bästa kartong och bet i den. Jag ropade

- Markering

Men nä, det var fel. Hans nos hade nog dött stressdöden då, så det funkade inte. Vi backade och la korv vid rätt låda. Jo, han hittade åtminstone korven :)


Jag har ingen aning om varför han var så himla stressad just ikväll. Vi skulle ha fixat doftprov, men tävling - nej.  Får försöka klura på det här. Ska börja med att backa och köra kartongsök igen. Har ju mest kört annat nu i slutet, men nu ska jag köra kartonger igen, och även lägga godis på rätt låda, för att komma tillbaka till basic.


I övrigt har jag inte hunnit mycket ikväll. Kom hem från jobbet kring 18, åt middag, var ute med hundarna och sen började kursen. Nu ska jag försöka varva ner så att jag kan krypa isäng. 


I morgon tänkte jag hinna köra lite kartongsök med Kelly. Cornelis, han ska vila i morgon. Kanske hinner en sväng i skogen åxå :)


Hoppas du haft en bra dag! 


Gokväll

Av maria tafvelin - 4 november 2015 09:36

Onsdag morgon. Klarblå himmel och 7 plusgrader. Blir en fin dag idag åxå :)


Alltså, förlåt till er som på facebook utmanar mig i olika saker. Det är att lägga ut naturfoton, och foton som är minst 15 år gamla, varje dag, 5 dagar i rad. Jag har inte hakat på, utav 2 anledningar.


Anledningen till att jag inte lägger ut naturbilder 5 dagar i rad, är att jag lägger ut naturbilder varje dag överhuvudtaget. Det känns alltså som om jag redan gör det där. Anledningen till att jag inte hakar på att lägga ut minst 15 år gamla bilder, är att jag har de äldre fotografierna i mitt förråd, och det finns skälig ursäkt till varför jag inte orkar gräva fram dem. Om ni visste hur det ser ut i mitt förråd nu, skulle ni förstå :)


Så, förlåt att jag inte hakar på, jag tror att ni förstår :)


Lägger in en liten film på när Cornelis sökte topsen med eucalyptusdoft, inne i soprummet häromdagen. Han söker inte så samlat och strukturerat, men han är ju inte den typen heller ... .fniss.   nosen gick i alla fall, och inte bara flåset. 


 

Nä, nu ska jag ut i det här underbara höstvädret! Ha en fin onsdag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards