Alla inlägg den 18 november 2015

Av maria tafvelin - 18 november 2015 17:49

Nu ska ni få höra!


CORNELIS KAN GÅ PÅ VÄNSTER BAKBEN !!!!!   Han inte bara Rör det, utan han GÅR på det!!!!  Livet i svansen har helt återvänt åxå, och jag tror banne mig att han då och då nästan stödjer på höger bak åxå .... lite sådär subtilt. Detta mina vänner, är inget annat än ren och skär LYCKA !!!! 


När jag kom till veterinären i morse, frågade hon hur det gick, om han äter och dricker

- jajjamän, svarade jag

- Går det bra att medicinera?

- jo, det går fint, men jag medicinerar inte med kortison, det tog jag bort nästan direkt, och ger ett homeopatpreparat istället. 

- ok. 

Hon blev Väldigt kort i tonen, och för all del, jag hade inte väntat mig att hon skulle göra vågen heller. En sån här gång känner jag att det är både bra och dåligt att jag inte har Gertrud just i det här fallet. Det är BRA därför att jag respekterar och tycker om Gertrud, och vill inte att hon ska bli barsk på mig ....  det är dåligt därför att jag har full tilltro till henne som veterinär. Nåja, nu är det så att jag har en annan, och hon blev .... ska vi säga.... inte så munter, när jag berättade om mitt tilltag med kiropraktor och homeopat. 


- Vi vet ju inte hur bra han skulle varit med kortisonet, sa hon 

- Nej, det är sant, men vi VET att han är mycket bättre, och det helt utan kortison


ok. Här fick jag en liten lektion om vetenskap .... men jag kontrade med mina erfarenheter av homeopat och de preparaten. Vore det inte för homeopatmedicin, skulle min mamma amputerat Båda benen, istället för Ett. 


När hon ställde sig bakom Cornelis för att klämma och känna, skrek han utan att hon ens tagit i honom. Jag ställde ner honom på golvet, han visade att han kan gå på vänster bak, och han visade att han kan vifta på svansen. Tanken att komma ut därifrån gjorde att svansen gick :)


- Ja, du avgör ju själv hur du vill behandla din hund!

- mmmm ... och med tanke på de framsteg som kommit, så känns det som att jag gjort rätt :)  Ja, det sa jag inte, jag tänkte det bara ... ibland har jag faktiskt förstånd om att vara tyst :)


Jag är så glad att jag spruckit lite i sömmarna faktiskt :)  Det är Därför det läcker ut nån tår eller två ibland :)


HOppas att ni  haft en bra dag, och att ni åxå fått uppleva nån form av glädje. Eller åtminstone hopp. Helst båda delarna :) Jag TROR att det här kommer att gå vägen. Ja, det tror jag. Jag tänker stenhårt på det, och då blir det nog så. 


Tjing så länge :)

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards