Alla inlägg den 20 november 2015

Av maria tafvelin - 20 november 2015 09:09

Fredag morgon. Lille Gullefjun är ju här tills på söndag, och han styr det övriga gänget med järnhand. Nu är det så att Gullefjun vill ligga uppe vid huvudet, och då GÖR han det, även om det innebär att han tar en annan hunds plats. De andra hundarna skulle aldrig drömma om att ifrågasätta honom. Nåja, Det var Cornelis som fick krypa en dm åt sidan, och där har han sovit gott.  Kaffet är drucket, Cornelis pinkad. Nu går han helt obehindrat på vänster bakben, och det högra bakbenet har börjat göra "gårörelser" men han får lixom inte benet Under sig ännu, men det kommer nog snart :)  I morse tog jag en stor handduk som jag vek och la runt nedre buken på honom, så att jag hjälpte honom hålla ryggen rak, men han gick själv, och pinkade medvetet härute. 


Det som inte funkar (ännu) är att han inte känner om tassarna hamnar "upp och ner", så han vänder inte tillbaka dem. Den dag jag ser att de reflexerna funkar, kommer jag att jubla högt :)  Fram tills dess blir det mycket ståträning, så att han får upp styrkan i benen igen, och balansen. Oj så snabbt muskler försvinner! Vi tränar både på golvet, och i sängen, där underlaget gör det svårare. Mer än nån minut kan man inte hålla på, det orkar han inte, men så småningom så :)


Idag snöar det, och är nån enstaka minusgrad. Jag ska fredagsstäda och sedan ta ut hundarna var för sig. Ska gå ner och se om tvättstugan är ledig åxå. 


Ha en riktigt Bra Fredag! Fyll dagen med värda grejer. Som det ser ut, både när och fjärran, vet man faktiskt inte hur nästa dag ska se ut, men förstör inte den HÄR dagen med att grubbla och gruva. Använd dagen fullt ut. Det enda vi vet SÄKERT att vi har, är just NU. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards