Alla inlägg den 10 november 2015

Av maria tafvelin - 10 november 2015 18:30

Tårarna bara rinner och rinner ....   orkar inte ens skriva vad som hänt idag, alla nära vet och det räcker för tillfället. Ni andra får vänta ett tag. 


Varför? 


Är det, som några påstått i flera år, att det är handhavandefel, allt som blir jobbigt och tokigt?  Man börjar ju faktiskt undra själv. Vad är gemensamma nämnaren för allt helvete som händer i mitt liv? - det är JAG. 


Orkar inte mer ikväll. 


Stort STORT TACK till er som skänker oss både tankar och värme. TACK MOA för ditt engagemang! Vi ses i morgon. 



Av maria tafvelin - 10 november 2015 10:36

Nattsömnen har väl inte direkt varit god, varken för mig eller Cornelis. Jag la ju in honom i buren, var rädd att han skulle hasa sig ner från sängen under natten. Han satt dock upp i buren och smågnydde. Jag var så trött så jag somnade ändå, men vaknade efter ett par timmar. Kl 3 plockade jag ut honom ur buren och höll upp bakdelen på honom en stund. Då pinkade han. Skönt i alla fall att DET fungerar. Sen lyfte jag helt sonika upp honom i sängen och la honom nära mig, under täcket. han somnade direkt. Vi sov till 7.30 men låg kvar i sängen en bra stund. Klev upp och bar ner honom på gården. Han kissade faktiskt en hel del då åxå, även om jag inte fått honom att dricka något vatten ännu. 


In med honom i buren medans jag tog en promenad med de andra, sen fick de mat. Cornelis åt med god aptit. Skönt!


Nu ligger han i soffan och sover. I buren lägger han sig inte ner, utan sitter upp, och jag vill att han ska ligga så mycket som möjligt. 


Veterinären ringde nyss. Då han inte blivit något bättre alls, rinner nog hoppet sakta ut om att det är tillfällig förlamning. Nu är det bara att hålla tummarna för att kortisonet hjälper och att han blir bättre. Vi ska ge det en vecka i alla fall sa veterinären. En vecka? SEn då? om han inte är bra? Jag frågade om det inte går att operera.

- Det är i så fall på något av de stora sjukhusen i södra sverige

- ja, vilket sjukhus det handlar om, det struntar jag i


Veterinären skulle ta reda på om operation ens är möjligt. Hon återkommer då hon fått svar. Jag kommer nu på en gång att kontakta andra veterinärer för att få en andra bedömning. 


Det var förmiddagens uppdatering kring läget.



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards