Alla inlägg den 11 november 2015

Av maria tafvelin - 11 november 2015 21:31

men det är inte genomjävligt heller!    Cornelis kissade när vi var ute nyss, och det bådar gott inför natten. Jag vet inte ens om att han är medveten om att han kissar, eller om det bara kommer för att jag masserar nedre delen av buken, men det känns oviktigt just nu. Nu gäller det bara att han ska bajsa åxå, men det kommer nog i morgon. 


Jag gråter inte ikväll. Allt det ledsna åkte nog ut igår. Däremot är jag helt slut. Den psykiska påfrestningen tar musten ur kroppen, det är då ett som är säkert. 


Till middag blev det grönsakssoppa .... och anledningen till att jag inte lägger upp en bild är för att den smakade superbt ... men såg ut som något man tuggat, svalt .. och .... ja, ni förstår. Men som sagt, gott var det, och fyllde sin funktion. Ibland får man nöja sig med det, och det gör jag gladeligen :)


Nu ska jag krypa isäng. MED alla hundarna. Ikväll har vi myst i soffan allihop ..ja ... det gör vi förvisso alla kvällar, men ikväll har vi nog myst extra hårt tror jag. Det har varit en värd dag och kväll. Med det i sinnet går jag och borstar tänderna, kammar luggen och önskar er en god natt!

Av maria tafvelin - 11 november 2015 17:15

Idag har jag varit till kiropraktor med Cornelis. Knät på vänster sida, och bäckenet låg tokigt. 3 ställen som han kunde fixa till. Ryggraden hittade han inget galet med. Men, redan innan vi kom in, hände det fantastiska. Cornelis blev så glad när han såg Moa, att han viftade på svansen!!!! Så underbart!!!!   Nu är det bara att fortsätta vänta, samt att få tag på homopatpreparat som jag fått tips om. Detta kommer att gå bra! :)


Ikväll är det kurskväll i nosework, men Susanne vet att jag hoppar av. Kelly är inte redo att hoppa in så sent i kursen, så jag har helt enkelt lämnat walk over. Ingen big deal, hon ska köra fler kurser framöver, så jag kan haka på då, när Cornelis är frisk och fit for fight igen :)


Varit ute och pinkat de andra hundarna ... funderar på att laga nåt slags middag ... men har varit lite klen på att handla de senaste dagarna, så jag får se vad jag kan skrapa ihop. Morötter, lök och vitkål har jag i alla fall, så en form av grönsakssoppa går det åtminstone svänga ihop :)


Betydligt ljusare tongångar från paradiset ikväll alltså :)  Då vet ni. 


Tjing så länge

Av maria tafvelin - 11 november 2015 09:42

Ny dag Nya tag. Det känns alltid bättre när det är ljust, och även om solen inte lyser, så är det ljust ute i alla fall. Igårkväll tog jag Cornelis till sängen direkt, och han somnade på en gång. Det gjorde jag åxå. Har vaknat några gånger och hjälpt honom vända sig, men annars har det varit lugnt. Kl 6 kissade han på sig i sömnen, så jag fick kliva upp och kasta täcke och lakan i tvätten. På kisset la jag några handdukar, la lakan på halva sängen, la in Cornelis i buren efter att ha duschat honom, sen sov jag ett par timmar till. Nu har jag varit ner med honom på gården, där han kissade igen, sen la jag in honom i buren igen. Står nu och dricker kaffe och ska strax ta morgonrundan med de andra hundarna.


Att man bearbetar mycket på natten, i drömmarna, det är du fullt tydligt. ... fniss .... härom natten drömde jag att jag träffat en karl. Skitsnygg, han hette Chris. Han var lam i benen, men kunde gå på dem tillräckligt för att gå på middag. Det var bara ibland benen vek sig, då fick jag vara snabb på att slita tag runt hans midja och hålla upp honom. Vi gick på middagen, men eftersom han rökte, så åt han sin mat ute på balkongen, så han kunde röka samtidigt ... fniss ... något som jag inte alls tyckte var konstigt. 


Idag ska Moa följa mig till en kiropraktor med Cornelis. Blir spännande att höra om han kan hjälpa på något sätt. Men, jag tror att Chris får bära Cornelis idag, för det var ju inget fel på hans armar ... fniss


Igår grät jag i princip hela kvällen. Det är bra att gråta, då åker det ledsna ut. Idag känner jag mig stark. Det är klart att det kommer att gå bra. Det finns helt plötsligt inget annat alternativ :)


Jag måste nog gå och köpa ett par gurkor. Gurka ska ju hjälpa mot svullna ögon har jag hört. Det ser banne mig ut som att jag fått getingstick på båda ögonlocken, så svullna är de. Kanske ska badda med Salubrin åxå. 


Nu kör vi onsdag. Tack alla som finns runtomkring mig, både när och fjärran. <3


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards