Alla inlägg den 3 november 2015

Av maria tafvelin - 3 november 2015 13:31

Tisdag och det är snart dags att åka på jobbet. Igår när jag kom hem, stod en bil på min parkering. Anade att det var någon som jobbar på boendet här intill, då stolpen bredvid min, hör till Skellefteå Kommun, vilket framgår tydligt av en klisterlapp på stolpen. Jag parkerade på besöksparkeringen, kollade upp ägaren till bilen och skickade ett sms, där jag skrev att det vore bussigt om bilen flyttades från min hyrda parkeringsplats. Fick svar att det var hans fru som parkerat där, och att hon jobbade på boendet, men att han skulle skicka ett sms till henne. Jag bad honom hälsa henne att de stolpar de har till sitt förfogande har en Skellefteå Kommun-klisterlapp på sig. 


Han svarade efter ett tag att frun flyttat bilen, och hon bad om ursäkt, men var glad att jag uppmärksammat det. 

- Va . Klart jag uppmärksammar om någon står på min parkering.


Nåja, det var ju inget illa menat, så jag skickade en smilegubbe tillbaka :)


I morse, efter morgonrundan, blev det dw-promenad med Cornelis, sedan introducerade jag nosework för Kelly. Jag tror att de kan bli jätteduktiga båda två. Om en vecka ungefär, får Molly gå för fullt igen efter operationen, och då ska jag börja med henne åxå :)  


Efter detta tog jag en promenad med Paddy och Molly, i strålande sol. Tänk, det är nästan snudd på att man klär sig för mycket när man har t-shirt och vindjacka. Och vi är ett par dagar in i november månad. Helt galet!


Nä, nu ska jag åka på jobbet. Ha en fortsatt bra tisdag. Jag har redan hunnit fylla dagen med många värda grejer, och fler hinner det bli :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards