Alla inlägg den 14 november 2015

Av maria tafvelin - 14 november 2015 21:44

Lördag kväll. Har faktiskt inte tänkt mig isäng riktigt än. Somnade faktiskt i soffan och sov ett par timmar tidigare ikväll, och det hör inte till vanligheterna. 


Har inte sett Cornelis röra på benet nåt mer ...   och inte har han kissat idag ... inte en enda droppe. Jag har burit ner honom 5 eller 6 gånger, och suttit där ute och väntat bra länge, men det kommer helt enkelt ingenting. Ska bära ner honom en gång till innan jag går isäng, och hoppas då att det kommer en skvätt. 


Det mesta har ju, av förklarliga skäl, handlat om Cornelis den här veckan. Även om jag lever som i en bubbla just nu, så har det inte undgått mig vad som händer ute i världen. Det är så många fruktansvärda händelser. Många verkar åxå tro att om vi bara stänger portarna till vårt land så kommer vi att klara oss bra. Precis som om vi inte behöver engagera oss i vad som händer i övriga världen. Precis som om vi inte har med det att göra. Precis som om inte VI är en DEL av världen. Visst, det vore ju praktiskt ur många synvinklar, att kasta ut alla idioter, samt att inte släppa in någon enda människa, men ... världen funkar ju inte så. 


Blev stoppad i trappan idag när jag varit ute med Cornelis en av gångerna. Det var grannen som ringde polisen i torsdags och anmälde misshandeln i lägenheten på bottenvåningen. Det var visst inte första gången hon ringt polisen för att hon misstänkte att det pågick misshandel. Huvva så hemskt att Höra någon skrika för sitt liv. Den här gången var det riktigt allvarligt, och jag hoppas verkligen att det tar stopp nu. Att det aldrig händer igen. 


I morgon ska jag köra lite nosework med Kelly. Kanske hinner köra lite med Molly åxå, som förresten är återställd efter sina operationer. Med henne har jag tränat lite avståndsbedömning, och hon är riktigt duktig :) Tänker att hon måste ju få träna på såna saker nu ett tag :)


 

Det var allt för ikväll 



Av maria tafvelin - 14 november 2015 12:41

Cornelis har börjat dricka själv nu. Han har ju vägrat dricka i flera dagar, men nu har han kommit igång. Han har inte pinkat ännu idag, men ett annat stort framsteg var att han rörde vänster bakben !!! :) :) :)  Det första jag gjorde när jag såg det, var att skriva ett mess till Moa och berätta det :)


Jag tror att jag ska starta en egen liten handikappförening. Vi har ju lilla Molly, piraten. Cornelis den lame, Paddy ... ja, vad säger man, och Kelly ... fast hon har ju hållit sig frisk och pigg länge nu. 


Jag åkte på RackArena med Paddy på förmiddagen, där han först fick springa lite inne på arenan, sen tänkte jag gå rambobanan några varv. Jag upptäckte med en gång att jag inte ville gå banan från rätt håll, då det var så sjukt lerigt och halkigt ner mot bäcken. Gick alltså bakvägen, och Paddygubben tog labyrinten. Inte snabbt, och inte med Cornelis Caxighet, men han kom igenom i alla fall :)  Sen hann jag några hinder till, innan jag snubblade och landade på axeln och glasögat. Jädrar så tur jag hade att glasögonen höll !!!  De blev bara krokiga, men glasen är hela. Jag har verkligen tur som en tok. Sträckte mig i nacken/halsen däremot så jag gick till reträtt och gick tillbaka till bilen. plockade kvist och barr från mössan, strök lite mossa och dynga ur ansiktet ... sen åkte jag hem.


Ikväll ska min lilla handikappförening ägna sig åt mys på hög nivå. Inga onödiga moves. Inga hastiga tankar ens ... utan lugn och ro .... fniss


Ha en bra fortsättning på lördagen :)

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards