Alla inlägg den 24 november 2015

Av maria tafvelin - 24 november 2015 06:36

Igår var det precis en månad kvar tills jag fyller 50 :)  Och nej, jag kommer inte att ha något öppet hus, bjuda på fika, fest eller middag. Jag vill fira min födelsedag tillsammans med Pernilla, Hannah, Mattias och Robban. Jag har aldrig riktigt köpt det där att det ska vara nåt märkvärdigare just vid jämna årtal faktiskt. Varför ska det? Jag får hellre en blombukett i månaden under ett helt år, än 12 buketter på samma dag. Jag träffar hellre någon då och då, än alla på samma dag. 


Visst minns jag många födelsedagar, men de två som sticker ut allra mest, är när jag fyllde 45, då jag, Pernilla och Hannah var på Gran Canaria, och förra året, när jag fyllde 49. DET, mina vänner, var HÖGTIDSDAGAR!   


Jag har i alla år sagt till barnen - Man köper presenter utefter plånbok. Har jag inga pengar, så köper jag inget, vare sig den som fyller år, fyller 30, 40, 50 eller 100 år. Just det här med 50, plockar fram så mycket stress hos många har jag märkt. Det är ju hemskt!  Många känner att de måste sätta ut notiser i tidningen om att de undanber sig uppvaktning. Det är ju inte vidare kul om man inför sin födelsedag känner sig orolig att bli mer eller mindre överfallen av uppvaktning man inte vill ha. Det är inte vidare kul att känna att de närmsta går runt och har ont i magen för att de inte hittat på tillräckligt dyra och fina presenter inför denna högst märkvärdiga dag. 


Nu tror jag att de människor jag har omkring mig, känner mig tillräckligt väl för att veta det här. Min 50-årsdag ser jag fram emot, och eftersom det är MIN dag, så får jag bestämma hur den ska gå till:


Efter jobbet åker jag hem och tar en lång härlig promenad med hundarna, tränar lite med dem var för sig, sedan åker jag in till stan (tar bussen tänkte jag) till, endera Pernilla och Mattias, eller då Hannah och Robban. Där blir det god middag och en helvetiskt massa skratt, roliga musiktävlingar, och uppesittarkväll med Bingolotto. Det blir vin, sång, och en Irish Coffe, som jag önskat ....   I present har jag önskat mig en cykel, eller några fina tallrikar, eftersom jag tycker så mycket om att lägga upp maten fint och fotografera :)  Kvällen avslutas med att någon av oss (läs JAG) vinner en ordentlig summa på Bingolotto, sen tar jag taxi hem. Jag visar leg för taxichauffören, som då hen ser att jag fyller 50 just den dagen, bjuder på resan :)


Så, det var min önskedag :)  Jag borde väl få det jag önskar tycker man, jag fyller ju 50 ändå ;)


Nä, nu ska jag väcka mina sovande sambos, bära ner Cornelis för en minuts promenad, bära upp honom, ta ut de andra, ge dem mat, äta lite frukost, sen dra iväg på jobbet. Ha en sällsamt bra Tisdag mina vänner! Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards