Alla inlägg den 17 november 2015

Av maria tafvelin - 17 november 2015 22:25

Mitt på dagen kom tjommarna som fixade fläkten. Jag fick behålla min snygga fläktkåpa, de lyckades få dit nåt tilläggshistiora. Nu hoppas jag att det är någon slags justering de ska göra centralt, för det funkar ännu sämre nu än tidigare.  Hundarna studerade deras arbete från soffan

 


När jag var på jobbet, ringde veterinären och frågade hur det var med Cornelis. Jo, han rör vänster ben, till och med stödjer på det, även om han inte verkar fatta när tassen hamnar upp och ner. Svansen viftar han på, inte lika mycket som vanligt, men den rörs i alla fall, när jag visar att jag är vaken, och när jag kommer hem. Höger ben har dock inte visat något liv än, men ... hoppet finns. Nåja, veterinären ville kolla på honom i  morgon, så jag ska dit på förmiddagen. Jag kommer att berätta som det är, att jag satte ut kortisonet nästan direkt, och ger homeopatpiller istället. 


Det regnade även nu på kvällspinket, så de tre musketörerna gjorde ett SNABBT pinkande, sen ville de in. Cornelis, han pinkade tidigare idag, så nu ikväll kom det inte en droppe. 


Jag tog tag i studerandet på distansutbildningen igår, och skickade in den andra inlämningsuppgiften. Idag fick jag mail av handledaren att jag återigen lämnat in ett bra jobb :)  Sånt är kul, och det vi jobbar med Nu är så otroligt intressant - hundens beteende och personlighet. Vi har fått titta på filmklipp från MH-tester, och skulle resonera kring vad vi såg. Jättekul! 


Nä, nu är det dags att krypa  isäng. Jag är trött, trött, trött. 


Hoppas du haft en bra dag!


Gokväll

Av maria tafvelin - 17 november 2015 10:53

Tisdag förmiddag. Kom precis in från en regnig runda med tre av hundarna. Mötte fläktkillarna när jag var ut på gården med Cornelis ... de ska ju in i lägenheterna och byta fläktar. Hos mig ska de gudskelov inte ta bort min snygga fläktkåpa, utan bara sätta dit en tillsats, och koppla hela historien till ventilationen, så att allt mitt stekos inte bara hamnar under taket :)   Vi fick besked häromdagen att de inte vet vilken tid under dagen de kommer, men att huvudnyckel används. Nu bestämde vi att de ska komma kring 12 till min lägenhet, så att jag får vara hemma när de lever om. Kl 14  börjar jag ju jobba. 


Cornelis, Cornelis, Cornelis. Han har inte kissat sedan igår mitt på dagen .... sket gjorde han i morse, utan att han visste om det. Inga förändringar i övrigt. Han rör vänster ben, viftar på svansen, men om tassarna hamnar upp och ner, så märker han inte det. Det är 8 dagar sen nu. Det känns som att det är läge för ytterligare förbättringar. 


Jag pratade med homeopaten som rekommenderade de piller jag ger honom. Hon sa att om det inte är bra på några dagar till, så är det inte en nervskada. 


Nu ska jag förbereda lite lunch. 


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards