Alla inlägg den 23 november 2015

Av maria tafvelin - 23 november 2015 16:55

13 grader kallt i morse, men jag bara log, för jag satte i motorvärmarsladden redan igårkväll :)  Dessutom har jag lånat Pernilla och Mattias kupévärmare .... så jag lixom bah: Bring it on. 


Efter att ha burit ner Cornelis så att han pinkade, och fick promenera en minut, bar jag upp honom, tog de andra hundarna på en runda, åt frukost, gav hundarna mat, drog på mig täckbyxor och hela baletten och traskade ner till bilen. Nähä. Då hade dörrlåset frusit ihop. Trodde inte det iom att jag hade kupévärmaren på. Upp till lägenheten, den här gången tog jag den nyinköpta tändaren, gick ner till bilen, värmde nyckeln .... värmde nyckeln .... värmde nyckeln igen, men SEN gick dörren upp :)


Efter en bra dag på jobbet åkte jag hem. Strålande sol 10 minusgrader  ... HELT underbart väder! Som gjort för en längre promenad. 


Grannarna må ju börja undra om jag helt plötsligt börjat misshandla mina hundar. Bar ner Cornelis, sen gick jag med honom härute i snön. Han måste börja använda högerbenet mer, för det håller på att förtvina. Han använder det ju ute, men inne verkar det ha blivit en vana att bara dra det efter sig. Nåja, jag traskade runt här ute en stund, sen bar jag upp honom. Klädde och kopplade övriga gänget och gick ut. Hann inte ens på parkeringen så skrek Molly. Hann bara ett par meter till så skrek Paddy. Kelly skrek inte, men hon kastade sig ner på marken med benen rätt upp. 

- kom igen, det släpper bara ni börjar gå. 


Var det någon som såg mig då, så är jag förmodligen anmäld för djurmisshandel. Kelly vägrade kliva upp, så henne drog jag liggandes. Molly vägrade gå, så hon kröp ur halsbandet, men konstigt nog sprang hon inte hem, hon hade väl frusit fast. Paddy skrek som om det gällde livet. Jag vände och gick hem igen. Det har ifs aldrig funkat utan fleecskor någon tidigare vinter heller .... måste på Björkis och skaffa fler ... har inte uppsättning så att det räcker till alla. 


Nu provkokar jag gulaschsoppa, ska även koka en thaisoppa ikväll.  :)  Måste ju provkoka inför de lunchsoppor vi ska ha på Fridas framöver


Nä, nu ska jag gå i köket och veva lite i kastrullerna :)  


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards