Alla inlägg den 5 maj 2022

Av maria tafvelin - 5 maj 2022 08:15

Torsdag morgon. 5 plusgrader och halvklart. Molnigt väder förväntas omkring kl 9. Sol upp 3.45 och ner 21.18


Igår var jag på vårdcentralen och tog blodprover igen. Läkaren torde ringa endera idag eller i morgon och berätta vad proverna visar i dagsläge. Njurvärdena torde ligga inom normalvärdet nu skulle jag gissa, jag känner mig riktigt bra, förutom att jag inte har så mycket ork som jag förväntade mig ha efter såhär pass lång tid. Nu har jag förvisso hört exempel på människor som varit helt orkeslösa och inte kunnat jobba på upp till ett halvår. 


13.30 hämtade jag Otto på förskolan. Han blev så glad att se mig att han kom springande och sträckte upp armarna. Jag lyfte upp honom och kramade om honom ordentligt. Vi åkte till Anderstorp till en stor och fin lekpark, där stannade vi en timme. Jag hade med mig mellis så det intogs där

 

Efter lek på lekparken åkte vi på IcaMaxi och handlade lite. Pernilla och Pehr bjöd på middag och det behövdes lite grejer till salladen. Jag och Otto kom till Boviken vid 15.45, så vi hade lite tid innan Pernilla skulle komma från jobbet. Då var vi ute, Otto ville cykla, så vi gick till Bovikens lekpark och lekte en stund. Till middag blev det supergod köttfärspaj :)


Hem, ut med hundarna, sedan en väldigt stillsam tv-kväll. Riktigt trött när jag skulle lägga mig, men fick väl lite adrenalinpåslag när jag satt mig på sängkanten och skulle lägga ifrån mig telefon och glasögon. - En spindel satt på sängbordet! Jag tycker faktiskt att spindlar är lite obehagliga. Den där spindeln har jag sett uppe vid taket några gånger, och det är tillräckligt nära!  Den dog en snabb och smärtfri död om vi säger så. 


Idag är det 5 år sedan Theo flyttade in hos mig

   

Det syns att han blivit äldre

   

 

Hoppas på MINST 5 år till <3


Idag är det åxå 17 år sedan mamma dog. 17 år! Åren rusar verkligen. Det viktiga är att leva Här och Nu, att fylla dagarna med nåt värt. Gör man det, så har man maximerat tiden, och det är allt man kan göra. Jag har märkt att jag har betydligt fler läsare på bloggen nuförtiden, så jag ska upprepa vad jag sagt så att alla nya åxå förstår. Att fylla dagen med  nåt värt, handlar inte om att stressa runt och GÖRA så MÅNGA saker. Det handlar inte heller om att göra stordåd. Det gäller att Ta Tillvara, och ta reda på vad som är värt för DIG. Att dricka kaffe på sängen, njuta av fågelsång, träna hund, rida häst, plantera blommor, gräva i trädgården, sitta ute i solen och läsa en bok, vila när man är trött....  Vad tycker DU är värda grejer?  DET är vad det handlar om. Jag brukade säga på de hundkurser jag höll tidigare - ta reda på vad din hund tycker är den Mest värda belöningen. Gradera från 1-5 tex, där 1 är en torrfoderkula som funkar om du tränar hemma, inomhus, men är inte tillräckligt värt om  man är utomhus med de störningar som finns. 5:an är en belöning som funkar i alla miljöer, med alla typer av störningar. Det kan vara en bit rått kött, en boll, en pipleksak .... men, ta reda på vad som är  VÄRT för hunden. På samma sätt är det för oss människor - Att ha sovmorgon kan vara värt, men att orka vara uppe sent och titta på solnedgången, kan vara ÄNNU mer värt. 


13.30 ska jag hämta Otto på förskolan. Vi ska möta upp Hannah och äta mjukglass. DET är en 5:a för mig :)


Ha en fin torsdag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards