Alla inlägg den 23 maj 2022

Av maria tafvelin - 23 maj 2022 07:37

Måndag morgon. 12 grader och strålande sol. Appen säger att det ska fortsätta vara soligt hela dagen, med en temperatur på upp till 18 grader :)  Perfekt, lagom sommvarvärme :) Sol upp 2.42 och ner 22.21


Igår klev jag upp kl 06. Vi skulle träffas hos Pernilla och Pehr kl 7, för att få hinna träffa Otto innan han skulle till pappa Mattias. Eftersom de kom hem från Turkiet på lördagkväll, förstod jag att de inte hade så mycket i kylen, så jag packade med mig frukost. Efter frukost och surr, åkte jag hem igen. Strålande väder!  Jag körde bort några skrindor löv med Alice. Nu hoppas jag att jag orkar köra bort resterande högar idag och i morgon, för sedan verkar det ska regna en vecka typ. Jag känner mig riktigt frustrerad, trots att jag accepterat att återhämtningen tar tid. Man vill ju bara orka "som vanligt"


Förresten, jag måste ju visa lördagens middag, det var supergott! 

 

Stekt lax, kokt potatis, sparris, melonsallad och citronsås. MUMS!


Igår bakade jag lite grova tekakor

 

Glömde visst fota när de var gräddade, och nu ligger de nere i frysboxen :)  Hade en frp köttfärs som jag tagit upp för att göra tacos i fredags, men det blev inte av, så jag kände att jag var tvungen göra upp färsen. Det blev köttbullar. De ligger åxå nere i frysboxen nu :)


Till middag körde jag en chansning. Jag har ju knappt kunna ens tänka på kyckling på dryga 2 månader. När jag låg inne på lassa så var det några märkliga kycklingrätter.... och jag mådde såpass dåligt att jag på nåt sätt sammanknippade kyckling med att må dåligt....jag kunde bara äta ett par tuggor av det. Det var extrapris på kycklingben förra veckan, 20 kr för en påse, och jag VET ju att jag brukar tycka väldigt mycket om när man gjort kyckllingbenen i airfryern. Så, jag gjorde helt enkelt kycklingben i airfryern, där jag även värmde kokt potatis som var över från lördagen. Melonsallad i vanlig ordning, gjorde en fetaoströra med vitlök och kokade ihop en sötsur sås.Till min glädje smakade det toppen :)

     

Idag blir det som sagt att köra bort lite mer löv, och köra loss med sekatören. Mer löns det inte planera upp. Jag har ingen tvätt att tvätta heller, det har jag fixat redan. Så härligt när man kan hänga tvätten ute!

 

Jo, förresten, jag är supernöjd med ommöbleringen! 

 

Tidigare stod vitrinskåpet mot väggen där jag satt upp 2 ekhyllor, och på den väggen där jag hängt 4 små tavlor, fanns ingenting.

 

Nu flyttade jag vitrinskåpet hit istället, där jag tidigare haft stora vita byrån. Den byrån hamnade i sovrummet

 

Där stod det tidigare en stor svart bokhylla .... den bar jag ut i inglasningen. Det blev ett mycket bättre flyt nu :)


Nä hörrni, nu är det nog hög tid att få av sig tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och komma ut. Ha en härlig måndag och i vanlig ordning - fyll dagen med nåt värt!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards