Alla inlägg den 27 maj 2022

Av maria tafvelin - 27 maj 2022 06:56

Fredag morgon. 12 grader och halvklart. Regnet kommer kring kl 12. Sol upp 2.29 och ner 22.35


Igår regnade det till och från hela dagen, hade tur på morgonpromenaden att det höll upp just då :)   Efter den promenaden åkte jag iväg och handlade till smörgåstårtan som jag ska bjuda på idag. Svängde förbi Boviken på vägen hem och tittade in till Pernilla och Pehr. Hannah och Robban var borta, Pehr höll på med nåt och Pernilla laddade inför en bakdag. 


Hem, gjorde stommen till smörgåstårtan... ja, sedan hände det inte så mycket mer. Småfipplade fram tills det var dags för middag. Det blev tacos


 

Idag ska jag fippla härute på gården, tänker börja direkt efter morgonrundan så hinner jag innan det börjar regna tänkte jag. Ja, jag måste dekorera smörgåstårtan åxå, men det går ju snabbt. 



Så som vädret är när Urban, Vilhelmina och Blenda har namnsdag så sägs vädret också bli i juni, juli respektive augusti. Dvs - 25, 26 och 27 maj. Det säger bondepraktikan. Hur blir det? Vi får se :)


Nä, nu ska jag komma igång här. Av med tofflorna, hänga upp morgonrocken, ropa på hundarna och gå ut. Ha en fin fredag - kom ihåg att fylla dagen med nåt värt - att leva här och nu. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards