Alla inlägg den 14 maj 2022

Av maria tafvelin - 14 maj 2022 11:27

Lördag förmiddag. 12 grader och växlande molnighet, det har regnat lite till och från. Sol upp 3.13 och ner 21.49


Vet ni, idag missade jag "ring så spelar vi" 


Igår gick jag 3 km på morgonrundan med hundarna, sedan åt jag frukost

 

Efter frukosten kom Hannah och Robban hitkörandes med stortraktorn. Vi började med Kaffe, sedan blev det lite utejobb. Robban satte för plogen för traktorn, den skulle med in till stan, den tvättades upp lite här på gården. När de åkt iväg räfsade jag ute på gården, nu är jag snart helt färdig med räfsandet. Åt omelett till lunch

 

sedan var jag tvungen att lägga mig och vila en dryg timme. Kände mig slut, både i skallen och kroppen. 


Framemot kl 15 åkte jag iväg och handlade lite, sedan begav jag mig till Boviken för tacofjeeda :) Mycket gott och trevligt. Kring 19 åkte jag hem, gick ut med hundarna och sjönk ner i soffan. Var trött men klockan blev ändå rätt mycket innan jag kom isäng, strax efter 22. Somnade direkt. Jag brukar vara vass på att känna in vad klockan är när jag vaknar... den skärpan var som bortblåst när jag vaknade. I slutet har jag ju vaknat mellan 6.30 och 7 .... Idag vaknade jag 9.50!!Fniss Trodde inte mina ögon! Klockan var väl 10 när Hannah ringde och sa att Robban och Benny var på väg hit. Ojdå, bäst skynda på lite ... på med kläderna, ut med hundarna. Så, lite frukost där vid 10.30 :)


Jag ska bjuda de här herrarna på lunch, och där är mina planer slut för dagen. Vi får se vad det blir helt enkelt. Ikväll borde jag orka vara vaken tills solen går ner tycker jag :)


Ha en fin lördag, fyll den med nåt värt!


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards