Alla inlägg den 1 december 2014

Av maria tafvelin - 1 december 2014 21:25

Efter jobbet blev det lunch ute, med Pernilla och Mattias, och sen bar det iväg hem. När jag kom upp till lägenheten, såg jag att det var nerstucket ett kuvert i brevinkastet, men inte tryckt ner hela vägen. Plockade upp det och kollade på det. Det stod Maria i ena hörnet, plus att det var ritat ett hjärta. Ingen avsändare, inget mer alls. Va?


Klev in i hallen och öppnade kuvertet. I en söt liten påse, låg ett halssmycke som var så himla fint!

 

VEM har jag fått detta av, tänkte jag. Så himla fint!!!! Stod en bra stund och försökte på nåt sätt lista ut vem det kunde vara, men det var helt tvärstopp i skallen. 


Hade dock inte tid att stå och fundera alltför länge, då det var dags att byta kläder, lasta hundarna och åka till skogs. 

   

 

Det skymmer ju rätt snabbt nu, så vi var inte ute en hel timme riktigt, men det var skönt och avkopplande, som vanligt. När vi kom hem från skogen, var jag bara tvungen att lägga mig i soffan under täcket och slumra en stund. Jag var så himla trött. Kl 18 befann jag mig tillsammans med Paddy på allmänlydnadskursen i Bureå, och då hade jag hunnit suga i mig en kopp kaffe innan jag åkte. Ikväll blev det fokus på fritt följ, kloklippning,inkallning,  teori och en stund av valfri träning. Gu va Paddy är duktig! :)   Nästa gång är det miljöträning, och då ska vi träffas inne i stan, bakom folkets hus. Det ska bli superkul :)  Paddy har haft ett skov av drickande och pinkande, samt att han ju tappar vikt under skoven, men jag tror att det är över för den här gången, pälsen börjar se glansigare ut igen, nu kanske han hämtar sig lite i vikt åxå. Tack och lov blir det inte värre med det här, utan det är likadant varje gång det drar igång. 


Nu ska jag ta ut gänget på kvällsrunda. Trött som skrutt, ska bli skönt att krypa isäng. 


Jo, nu vet jag vem jag fått det fina halssmycket av. Det är Moa, Cornelis matte. Tack SNÄLLA, SNÄLLA Moa!!! Jag blev så himla glad!! :)


Hoppas du åxå kunnat fylla dagen med värda grejer :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 1 december 2014 05:52

Måndag morgon, Det ser ut att ha snöat lite inatt. Bra! Då blir det lite ljusare. 


Träningen med hundarna på ridhuset igår, gick superbra. Snart klarar Kelly att backa runt mig hela varvet utan lockande :)  Snart lägger jag på kommando på det :)  Måste bara klura ut vad jag vill döpa det till. Nästa moment blir att hon ska hoppa framåt på bakbenen, och ha frambenen i luften, och jag ska träna mer på att hon ska klara allt längre stunder. Jag har gjort fel på några grejer, tex då hon ska snurra runt. Jag har lixom alltid haft henne att snurra tre varv motsols, sen bytt varv och haft henne att snurra tre varv medsols. Inte bra. Jag måste lixom börja om från början där så att hon kan snurra fler varv, och inte byter efter tre. 


Det är jätteroligt att vara på ridhuset och träna bland andra, för då ser man ordentligt hur duktiga hundar man har. Mina hundar har full fokus på mig, vad de andra än hittar på. Det känns jätteroligt faktiskt. 


Direkt efter ridhuset var det ju dags att åka på jobbet, men jag fick åka på Jula först, för att köpa en kupévärmare. Jag insåg att min gamla är riskabel, då det började spruta gnistor om den. Hundarna skulle ju ligga i bilen de timmar jag jobbade, och när det är 5-6 minusgrader, måste jag ju ha kupévärmare på. Så, nu har jag en ny, supersöt liten värmare :)    


Jag hade planerat att äta ett litet julbord igår när jag kom hem, skulle bara springa in på Konsum och handla lite prinskorv osv. På väg hem från jobbet började det plinga i telefonen. Jag fick flera meddelanden på messenger från gruppmedlemmar i en grupp där jag är (var) administratör. Gruppen handlar om omplaceringshundar. Meddelanden kom från medlemmar som kände sig påhoppade av en människa som skrev ett, inte så trevligt inlägg. Som admin måste man gå in och styra upp diskussionerna ibland, då de halkar utanför reglerna för gruppen.  Jag kan kort sammanfatta det hela såhär: Tjafset som uppstod gjorde att jag för första gången på länge länge, tappade tålamodet fullständigt, och sa upp mig som admin. Det blev inget julbord, det blev ingen middag överhuvudtaget, det blev ett jävla tjafsande vid datorn. 


Men som sagt. Jag sa upp mig som admin, så nu är jag bara som vilken medlem som helst i gruppen. Det känns skönt faktiskt, även om jag tyckt att det varit kul mestadels. Men, när det ideélla åtagandet ska göra att man tappar aptiten och missar sitt eget julbord, då är det dags att sluta :)


Nä, nu ska jag väcka hundarna och gå ut. Den här dagen har bara börjat, och jag har hela dagen på mig att fylla den med värda grejer, men det är lika bra att börja med en gång :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards