Alla inlägg den 4 december 2014

Av maria tafvelin - 4 december 2014 21:48

Det är kväll och det är läggdags. Det ovanliga med den här torsdagen är att jag inte gjort helg. Jag jobbar i morgon åxå :)  Detta beror på att min kontorskollega Carina ska vara ledig, och hon jobbar alla fredagar. Hon är även ledig på måndag, och då tar jag hennes eftermiddagskontor, och Pernilla tar mitt förmiddagskontor. Så, jag blir ledig lördag, söndag, och måndag fram till kl 12 :)


Efter jobbet blev det en dryg timmes promenad med hundarna. Jag utforskade faktiskt lite nya områden. Inte i skogen den här gången, utan bostadsområden. Jag måste ju promenera lite bland bebyggelse åxå, annars får jag väl rykte om mig att vara folkskygg ... fniss


I övrigt har det varit en lugn eftermiddag. Tränat lite med hundarna .... drog in mattan från balkongen och la på rumsgolvet, så att det inte skulle vara så halkigt. Kom på att man kan ju faktiskt filma inomhus åxå, så jag gjorde en liten kort en på Kelly. Egentligen ingen bra film, och själva momenten var både korthuggna och inte så jättegivande, men jag filmade för att lägga in i freestyle träningsgruppen. 


  Jag ska filma nåt mer sammanhängande i helgen tänkte jag. Då ska jag även filma Paddy och Molly :)


Jo, ni kanske undrar över rubriken. När jag var in på Konsum och handlade, så gick jag in samtidigt som en äldre herre. Han var både pratsjuk och faktiskt rolig. Eller ... alla skämt var väl kanske inte sådär klockrena, men man fick fnissa lite i alla fall. Han sa: 

Du vet, jag lider av en allvarlig sjukdom, men var inte rädd, den smittar inte. Jag lider av allvarligt sjuk humor.


Hahahaha ... Lite kul i alla fall :)


Klockan går, bäst jag kryper isäng. Hoppas du haft en bra torsdag, och att du fyllt den med nåt värt. 

Läste förresten nåt om att bli varse om vad som stjäl energi från en till vardags. Jag är numera väldigt medveten om det. Jag är åxå medveten om vad som gör att jag FYLLS med energi, och viktigast av allt - jag ser till att GÖRA de saker som fyller mig med energi. Vad behöver DU göra för att fylla på energitanken?


Gokväll

Av maria tafvelin - 4 december 2014 05:51

Torsdag morgon och jag vaknar med en dålig smak i munnen. Inte på grund av att jag inte bortstade tänderna igår, utan på grund av vad som händer i politiken i Sverige. VAD är det som händer, för det första?


Jag blir förbannad, när de politiska partierna ställer oss i det här läget.

Jag blir förbannad när de inte tar ansvar över situationen som upptod när SD blev såpass stora

Jag blir förbannad när det ska bli val IGEN. 


Vi väljare har ju röstat, och talat om för partierena hur vi vill att det ska se ut i Sverige de kommande 4 åren. MEN, det blev bråk mellan barnen i sandlådan, och då måste vi väljare rösta en gång till. Typ - det blev inte bra, ni får göra om. 

Vad liknar det?


Jag är rädd att SD plockar ännu fler röster till omvalet. Jag hoppas vid gudarna att jag vaknar en morgon och allt är en mardröm. Jag vaknar upp och inser att SD inte ens finns. Jag vaknar och upptäcker att Sverige styrs av en politik där alla människor är lika mycket värda, där gamla och sjuka behandlas med respekt, där barn och ungdomar får en skolgång som matchar kraven på kunskap. 


Vad händer på lång sikt i Sverige på grund av det som händer? Hur ser omvärlden på oss? Hur påverkar det här Sveriges ställning i andra länder? Vad händer med Sveriges ekonomi? Vill andra satsa på Sverige, om SD får bestämma som de gör? Vill andra satsa på Sverige, när de beslutande, som ska driva hela sveriges befolknings intressen, beter sig som snorungar i en sandlåda?  Om det är stor skillnad NU på hur människor behandlas i det här landet, hur kommer det att se ut längre fram??


Jag är jätterädd för ett scenario där SD får ÄNNU fler röster, i ett nytt val. Måtte det inte hända. Jag är inte bara förbannad, jag är även förtvivlad. 


Att ha som sin största (och enda?) programpunkt på sin agenda, att se till att inte invandrare kommer in i landet, gör mig inte bara förbannad och förtvivlad, utan åxå rädd. Visst måste vi jobba MER mot att människor ska vara lika mycket värda?


Vart är vi på väg?


Visst kan det vara bra att röra om i grytan, men jag tycker INTE att SD är rätta sleven att röra med. Jag trodde efter valet, att man skulle "slippa" politiktjafs, men det visade sig helt fel. Det hade bara börjat. 


Nä, nu ska jag dra i mig tredje koppen, ta del av info på aftonbladet, norran, expressen och andra nyhetskällor om läget, sen ska jag väcka hundarna och gå ut. 


Ha en bra torsdag, och gör bra och smarta val. Både för dagen, och framtiden.

Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards