Alla inlägg den 10 december 2014

Av maria tafvelin - 10 december 2014 05:43

Onsdag morgon och 3 plus. Igårkväll var det 7 minus.  Varför kan det inte bara bli vinter? Snö?  Hallå?!


Inatt har jag sovit som en stock. Satte in mina fantastiska silikonöronproppar igårkväll, och vaknade inte förrän väckaren drog igång 5.15  Nu står jag och dricker kaffe i lugn och ro medans hundarna sover vidare. Strax dags för morgonpromenad. Efter jobbet kommer tidningen Folkbladet hit för intervju. De har fått nys om tomtepoolen och vill skriva om det. Det skulle inte ta lång tid. Bra, då hinner jag ut med hundarna på medans det är hyfsat ljust :)


Idag ska jag fortsätta jobba med att Kelly ska backa runt mig. Då får Strimma (bjässen) lära sig att titta på när andra lär sig nåt kul :)  Då kanske han blir sugen på att lära sig saker han åxå :)  Vi får se om det blir idag eller i morgon jag börjar träna med honom, rena moment eller trick alltså. Innan man börjar med det, bör man ha fått till någon form av relation, så att han faktiskt är intresserad av att göra nåt för mig. Han har ju börjat hålla bra kontakt, och var faktiskt riktigt följsam i hundrastgården igår, så vi är på väg :)


I morgon är det näst sista gången på vardagslydnad med Paddy. Då ska vi vara i stan, kring folkparken, och fippla med miljöträning. Det har jag varit dålig på att träna, så det blir bra :)


Nä, nu ska jag väcka hundarna och gå ut. Ha en riktigt bra onsdag, och kom ihåg att fylla dagen med nåt värt. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards