Alla inlägg den 22 december 2014

Av maria tafvelin - 22 december 2014 21:52

Ett stilla lugn råder över paradiset. Efter en kanonbra dag på jobbet, åkte jag och hämtade upp mer mat till hundarna, hem  och lägga det i frysen, ut med hundarna på en härlig promenad, och sen iväg på ideéllt uppdrag. 


I facebookgruppen "Generösa Skellefteå" kan man erbjuda, endera specifikt stöd för specifik sökande, eller så erbjuder man sig allmänt. Jag hade allmänt erbjudit mig att klippa gratis. Idag åkte jag till en kvinna, färgade en utväxt och klippte henne. Det hon var mest nöjd över, och njöt mest av, var just det här att bli ompysslad en stund. Den här kvinnan har nog aldrig unnat sig , aldrig haft ekonomiska möjligheter att unna sig, att bli ompysslad. När jag pysslade med hennes hår sa hon: Det här är verkligen guld. Hon sa det flera gånger, precis som att det varit det härligaste hon varit med om. 


Att bli ompysslad kan nog vara den absolut härligaste känslan som finns. 


Känslan för tillfället, är att jag ska krypa isäng, och det känns underbart. Jag är precis hur trött som helst, och i morgon gäller det nog att ha alla hjärnceller på plats på jobbet, för det kan bli körigt såhär inför julafton. Eller, det är ju inte bara inför julafton, utan även dagarna, veckan efter julafton. 


Nåja, nu tar vi dag för dag och njuter av den dag som för tillfället ÄR :)  


Hoppas du haft en bra dag, och att du lyckats fylla den med nåt värt :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 22 december 2014 05:49

Måndag morgon. Klockan är 5.50 och det är alldeles tyst. Kaffet upphällt, hundarna sover. Molly drömde nyss något så hon skällde lite i sömnen, men nu sover hon tyst igen. 


Jag började ju kliva upp 5.15 när bjässen var här, för det går inte att komma ifrån, rutinerna tog lite längre tid då. Nu är han ju inte här längre, men jag kliver upp 5.15 ändå. :)  Det är ju lix morgon, och jag ska ändå upp. 


Idag blir det en lite .... halvkörig dag. Eller, om den blir körig vet jag väl egentligen inte, men jag har en del att stå i. Efter jobbet ska jag åka förbi och hämta upp mer hundmat att kasta i frysen, ut med hundarna, och sen ska jag iväg och klippa en kvinna. Jag är med i facebookgruppen "Generösa Skellefteå" , där man ställer upp för människor som på olika sätt behöver hjälp. De får ansöka i gruppen, och det jag kände att jag kan erbjuda, är gratis klippning såhär inför jul och nyår. Så, idag har jag en sådan uppgift :)


Jag får inte glömma att köpa julklappsetiketter ... måste ju märka julklapparna bättre än jag gjort nu, nu sitter det bara postitlappar .... och om de fladdrar och sätter sig på fel paket, då kan det bli ogrejdigt :)  Jag måste även iväg och hämta tomtekläderna inför mina tomteuppdrag på onsdag ....  men det kanske jag måste ta i morgon ... 


Igårkväll var det -12 när vi skulle ut, och Molly ställde sig på tvären redan innan vi gick. Lillgumman .... Jag ska leta fram fleece-sockarna till henne nu innan vi går på morgonpromenad. En annan sak jag funderar på - hur ska jag klä mig själv idag? Ni som läste mitt inlägg igårkväll, vet ju att jag har bilen i nyskick. Jag kom på att Mattias fixade ytterligare en sak - nu funkar motorvärmaren åxå :)   Lägg därtill att den kupévärmare han satte in i min bil, är så sjukt effektiv att det nästan blir För varmt i bilen .... redan efter ett par timmar. Nu har jag haft den på sedan igår när jag kom från jobbet .... så jag undrar - ska jag ta sommarkläder idag?


Nä, nu har jag druckit upp kaffet, nu är det dags att ta sig an den här dagen. Ha en bra måndag, lägg ner julstressen och fyll dagen med värda grejer :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards