Alla inlägg den 2 december 2014

Av maria tafvelin - 2 december 2014 21:02

Efter en bra dag på jobbet, åkte jag hem och tog en timmes härlig promenad med hundarna. Sedan drog jag igång projekt julbord :)   Jag textade små skyltar, gjorde gubbröra, rödbetssallad, räkröra,  mimosasallad och jansonz frestelse, stekte köttbullar och prinskorv. GUUUUU va gott det var !!!!!

- varför jag textade små skyltar? 

- jo, jag tycker att det ser fint ut, och även om man lagar mat bara till sig själv, så är det kul att göra det lite fint :)

Jag köpte snapsglas i plast för att ställa fram röror i, tyckte själv att det var en superbra idé. Det ser INTE kul ut att sätta fram stora byttor med bara nån matsked röra i ... och jag gjorde inte så mycket av varje sort. 

         

Jag hade först tänkt mig nån form av efterrätt åxå, men det hoppade jag över :)


Nu ska jag strax ta ut hundarna på kvällspromenad, sen är det hopp isäng som gäller. Jag är sådär jättetrött ikväll åxå, och det passar ju fint när det börjar vara läggdags :)


Jag är supersupernöjd med dagen. Hoppas att du åxå är det :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 2 december 2014 06:19

Jag gillar att läsa krönikor. Många skriver sina krönikor rent i syfte att reta upp folk, det är jag säker på. Andra är lite mer försiktiga i sin framtoning, det beror väl vilken slags människa man är, om man är lite blyg, eller om man är typen som gärna står på barrikaderna och skriker. Idag läste jag en som inte är direkt försiktig i sin framtoning:

http://nyheter24.se/noje/kronika/757377-vi-behover-riktiga-karlar-och-man-inga-javla-hen    


Alla får tycka som de vill tänker jag :)


Oj, jag vet inte om klockan går extra fort idag, eller om jag låg kvar i sängen något (för) länge, men det är snudd på att jag måste snabba på lite. 1 plusgrad ute .... skönt .... när jag nu inte fått till så att motorvärmaren funkar. Minns att när jag haft in bilen på verkstan, fick veta att "förgreningskontakten" inte är riktigt tät, så det kommer in fukt och smuts där, och därför slår jordfelsbrytaren till i stolpen när jag stoppar i kontakten. Jag tycktes ju hitta "förgreningskontakten" och har sprayat kontaktspray och trodde att det skulle räcka .... men tydligen inte. Funderar på att åka förbi på verkstan och ta reda på om jag hittat rätt "förgreningskontakt"


Nä jädrar, detta duger inte. Dagen har börjat, jag måste hänga på  :)   Ha en fin tisdag, gör medvetna val, och fyll dagen med nåt värt!


Gomorron 


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards