Alla inlägg den 20 december 2014

Av maria tafvelin - 20 december 2014 20:35

Lördag kväll. Stilla lugnt. Bjässen åkte hem tidigare idag, och Milo hamnade hos Pernilla och Matte. Står och läser och svarar på kommentarer i de forum jag är medlem i, och på en del även admin.


Fy fan, rent ut sagt, hur människor beter sig. 


Fy fan. Inte bara i grupper där de kan beblanda sig bland övriga idioter, och lixom smälta in, utan även individuellt. Hur kan vissa sova om nätterna? 


Hur kan vissa sova om nätterna??


jag har aldrig någonsin bett någon vän att välja sida. De få människor (läs någon enstaka) som jag har svårt för, som huggit mig i hjärtat, är jag inte vän med. Jag har dock aldrig krävt av mina vänner att vara ovän med dem. Jag har aldrig någonsin krävt av mina vänner att välja sida. Tvärtom, så har jag nog varit extra tydlig med att mina vänner INTE behöver välja sida. Nu har det kommit till min kännedom att en del har väldigt svårt att ... hålla sig från att måsta svärta ner. 


Högg du mig i ryggen? men fortsatte le mot mig?


Jag har inga problem med att styra min skuta vidare, och det gör jag åxå, .... men det gör mig ont när jag blir huggen i ryggen. Att skära sig under foten eller i fingret gör ont ... men att bli huggen i ryggen!!!


Du som känner att du inte kan vara sann/ärlig, vare sig det gäller det ena eller det andra. Snälla, lämna mig. Jag vill inte ha dig här. Du vet nog själv vem du är. För mig funkar det alldeles utmärkt att du är vän även med min ovän, det har jag som sagt var inget bekymmer med. MEN ... när du pratar illa om mig, för att fördjupa din vänskap med min ovän .... 


Med det sagt så gör jag kväll. Hugg i ryggen gör ont, så jag lägger mig med ryggont. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 20 december 2014 10:13

Det är lördag, och klockan har passerat morgon för en bra stund sedan. Vi tog sovmorgon här :)  Nu står stora visaren på 3 och lilla visaren på 10, och jag har bara en klunk kvar av kaffet, sedan ska jag hänga av mig morgonrocken, klä på mig, väcka hundarna och gå ut. 


Inatt har det snöat, och det snöar fortfarande :) :)    Traktorn har skottat gården åxå :) 5 minusgrader är det, så det bör inte ska tvärbörja regna heller, från det man tittar ut genom fönstret tills man kommer ner på gården, som det gjorde igår :)


Kl 12 kommer Åse och hämtar Strimma. Då är det hemfärd för bjässen. kl 14 kommer Milo istället, för att fylla ut hans plats ... fniss. 


jag har tänkt mig på långpromenad med hundarna idag, och sedan ha en lugn, härlig kväll, kanske med lite glögg. Vi får se. 


Nä, nu är kaffet slut, dags att dra igång dagen. 


Gomorron/Goddag :)

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards