Alla inlägg den 9 december 2014

Av maria tafvelin - 9 december 2014 14:36

Det är tisdag, det är 6 minusgrader och himlen är hur vacker som helst. Synd att det aldrig går att fota så att bilden ger verkligheten rättvisa. (Så kanske man ska börja tänka när man ser sig själv på bild åxå :)  )


Inatt sov jag verkligen gott! Vaknade när väckaren drog igång 5.15, klev upp och kokade kaffe, sedan bar det iväg ut på morgonpromenad. 40 minuter lugn och skön promenad utan att ha en bjässa bitande, slitande, hoppande ... det var skönt :)


Efter en bra dag på jobbet tog jag Strimma (bjässen) och åkte till hundrastgården. Jag hade med en leksak, och vi tränade lek. Jag kastade, han hämtade .... och han ville att jag skulle ta i leksaken och kampa. Direkt jag kände att han ville kampa, så släppte jag och tittade åt ett annat håll. Han buffade på mina händer och ville att jag skulle ta i leksaken och kampa .... tog tag i den, men släppte han inte, så släppte jag, och tittade bort. Till slut släppte han ner den på marken, men direkt jag skulle ta den, så var han blixtsnabbt där och tog den, och ville att jag skulle kampa. Icket ... jag tittade bort. Efter 3-4 gånger så fattade han, utan att jag gjorde någon form av byteshandel, utan att jag sa nåt alls. Han släppte, och jag kunde kasta igen. Vi körde så några gånger, sedan var lekstunden slut, och vi kunde ta en lugn promenad. 

När vi kom hem, fick han stanna hemma medans jag tog mina tre på en promenad :)


Tänkte på det här med: Vi gillar olika. Många säger/skriver det .... men ÄR det verkligen så? Eller .... hur olika då? Lite lagom olika? Eller ... är det olika bara till utseende, och inte till åsikter?  Olika ..... så länge man är lika, eller vad?


         


Nu ska jag slappa i soffan med hundarna en stund :)


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards