Alla inlägg den 8 december 2014

Av maria tafvelin - 8 december 2014 21:51

Måndag kväll. Vi kom precis in från kvällspromenaden, och jag känner såhär: JAAAA !!! Äntligen!!!!  Alltså, äntligen en promenad utan att bli biten i armen, och utan att högerarmen hamnar på vänsterarmens plats. 


Bjässen har nog känt sig lite frustrerad och stressad över att vara ifrån sin matte, så han har haft ett lite ... ska vi säga .... stressat beteende vid promenaderna. Igår och i morse skulle han promt kampa med kopplet, och när jag ignorerade honom så hoppade han upp och bet mig i underarmen. Jävlar i helvete så ont sånt gör. Igår skrev jag nåt om att man inte behöver bli högljudd mot hundar. Nä, inte mot hundar kanske, men mot att det gör jävulskt ont!  


Han fick hänga med och ligga i bilen medans jag jobbade, och jag har ju bilen precis utanför kontorsfönstret, så jag höll koll på honom hela tiden. När vi kom hem hämtade vi de andra hundarna och tog en halvtimmes promenad. Då skulle han promt leka med de andra mest hela tiden, men se, det ställer de inte upp på. Så, på DEN promenaden hamnade nästan armarna på fel ställen motför var de sitter fast i begynnelsen. Desto mer nöjd var jag alltså nu på kvällspromenaden där kopplet till största delen var hyfsat slakt. Nåt har jag tydligen gjort som imponerat på honom :)


Dags att hoppa isäng. I morgon börjar jag ju jobba min vanliga tid, så jag ska upp 5.30 Eller ... jag tror att jag kliver upp lite tidigare faktiskt .... rutinerna är ju inte HELT som vanligt ....   


Hoppas du haft en bra dag, och att armarna sitter fast i rätt axel :)   


Gokväll

Av maria tafvelin - 8 december 2014 08:44

Måndag morgon. Jag börjar inte jobba förrän kl 12, så jag tog mig friheten att sova till kl 8. Har vaknat ett par gånger inatt dock, eftersom jag valde att inte använda öronpropparna. Jag ville vara på "vakt" eftersom det är första natten Strimma, som han heter (jag kallar honom Bjässen) sover här. Han hade tänkt hoppa upp i sängen i gårkväll, men det fick han inte. Han fick hålla till godo med soffan. 


Jag vaknade nån gång inatt när han var tvungen byta ligg-ställning, och en gång när tidningsbudet kom och han "muffade" Jäkla tur han inte skällde, för han har ett skall som kan väcka samtliga boende i de här husen.  Sen har han sovit där i soffan, och gör så än. När jag klev upp så reste han på huvudet, men jag tittade inte ens på honom. Jag vill vänja alla hundar som är här, att de ska ligga kvar tills jag har druckit kaffe och är redo att gå ut. Jag älskar mina lugna morgnar, och vill ha det så även fortsättningsvis :)   Han kikade bort mot sängen ett tag, men insåg snabbt: nähä, det är INGEN aktivitet ännu, så han somnade om. Snart har jag druckit mina tre koppar och läst nyheterna, då väcker jag dem och säger att det är dags att gå ut :)

 


Jag har lite tur ... eller rättare sagt, jag har som vanligt, tur som en tok :)   Egentligen har jag ju vardagslydnadskurs med Paddy på måndagar, men just den här veckan är det på torsdag istället :)  Passar bra, för jag vill inte lämna bjässen ensam med mina hundar än. Idag ska han få följa med på jobbet och ligga i bilen de timmar jag jobbar, förmodligen i morgon åxå. 


Idag har jag två måsten. I vanliga fall brukar jag tänka att det egentligen inte finns några riktiga måsten, men köpa hem kaffe och toapapper, det är förbanne mig två måsten som jag, för min egen skull, bör komma ihåg idag :)


NU ska jag väcka hundarna och gå ut :)  Ha en riktigt bra måndag!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards