Alla inlägg den 19 december 2014

Av maria tafvelin - 19 december 2014 21:50

Fredagkväll. Åh , vilken dag! :)


Det snöade på morgonen, men övergick i regn. Snön som snöat försvann i ett huj men trot eller ej, nu har det snöat igen :)  Ok .... sån där sursnö förvisso, men vitt på marken i alla fall :)


Efter div. hundpromenader och städdag, så åkte jag iväg och köpte de sista julklapparna :)  Det var absolut svinhalkigt på Solbackens parkering ska jag säga! Men, jag stod på benen i alla fall :)


Nu ikväll har jag slagit in alla julklappar. Det finns EN sak som får mig att bli riktigt förbannad. Nuförtiden blir jag sällan arg ... knappt ens irriterad ... alla sådana människor som tidigare lockat fram sådana känslor i mig, står utanför min sfär nu .... så jag Blir faktiskt ytterst sällan irriterad. Hundarna lockar aldrig fram sådana känslor heller. MEN ... NÅT SOM KAN FÅ FRAM MIN ILSKNA SIDA ÄR ....... TEJP !!!!!


Helvete. Köpte tejp idag för att slå in julklapparna. Hur fan kan det komma sig att man, när man ÄNTLIGEN fått tag på själva änden på tejpen ..... så hinner man bara få fram ett par tre centimeter tejp, sedan slajdar det snett så att man lixom kör på diagonalen!!!!   När man då sliter av tejpen för att man förstår att det går åt helvete .... hittar änden igen .... nä ... DÅ BLIR DET LIXOM FLERA LAGER .... och sen skiter det sig LIKA FÖRBANNAT !!!! En dryg halv tejprulle senare ... DÅ FÖRST får man tag på en remsa, med full bredd .... hela 4 cm lång!!!! 


Nä ... jag ska aldrig använda tejp mer. Ja, silvertejp i såna fall. Annars får det bli limpistol :)


Klockan är 22 och jag ska ta ut hundarna på en kort kvällsrunda, sedan ta en snabb dusch, och SEN ska jag hoppa isäng. Jag är supernöjd med min dag, trots tejpen ... fniss.   


Hoppas Du åxå är nöjd med Din dag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 19 december 2014 10:04

Fredag morgon och det är ljust ute. Både på grund av att jag sov länge, men även för att det faller några små torra snöflingor ute. Marken är inte helt täckt ännu, men kanske blir under dagen :)


För en stund sedan kastade sig alla hundar upp ur sängen och ner på golvet, yrvaket undrande vad i hela friden som hände! Lugn ... det var bara bjässen som ramlade ner från soffan så att rumsbordet curlade iväg och tappade glasskivan. Glasskivan höll och alla hundarna hoppade upp och somnade om. 


Jag avslutade nyss ett telefonsamtal. Jag blev uppringd för att jag kommit till final i en tävling, där man kan vinna ett presentkort på 15000 kr. Gud va ofta jag kommer i final i sådana tävlingar, det är ju bara nån månad sedan sist :)


Eftersom jag stod i mitt supersöta kontor och drack morgonkaffet, så var jag inte intresserad av att föra någon längre diskussion med försäljaren, utan jag avbröt henne rätt omgående och frågade om det även i denna final handlade om att köpa något preparat. Kan ni tänka er, det var det, men hon betonade att man inte var tvungen, utan det var ett erbjudande. Det hette nåt med hallon, och skulle öka ämnesomsättningen, förbränna energi och därmed fett, samt göra så att jag orkar mer. 


- nej tack, jag är inte intresserad av något sådant preparat.

- men det kostar bara 39 kr. och är slutsålt i hela sverige, det har nyss kommit på marknaden och du kan inte få tag på det för under 600 kr ...

- nej tack, jag är inte intresserad av något sådant preparat.

- men du förbinder dig inte att fortsätta köpa, utan kan se det som ett unikt tillfälle att få prova ...

NEJ TACK , JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV NÅGOT SÅDANT PREPARAT

...du avslutar när du själv vill och vi bjuder på fraktkostnaden

- Lyssnar du ens på mig när jag säger Nej tack? Du låter väldigt påstridig om preparatet, när du egentligen ringde för att tala om att jag kommit till final i en tävling, märker du inte det själv?

- Men, varför inte prova, det kostar bara 39 kr

- För de 39 kr kan jag mätta ett svultet barn i andra länder, jag kan nog rädda ett träd eller två i regnskogen, och jag sätter hellre in de 39 kr på cancerfondens konto än att köpa ett hallonpreparat.


DÄR insåg hon att det nog inte var lönt att fortsätta få mig att köpa detta fantastiska preparat, så hon gav upp och tackade för sig.


Och jo, jag fick mig själv att tänka efter faktiskt. Jag kan göra mer än jag gör, för svultna barn och regnskog. Jag KAN sätta in små summor till cancerforskning. Jag ska faktiskt börja redan idag. Jag ska sätta in 39 kr varje månad till något som gagnar världen på något sätt. Det finns massor av olika fonder dit jag kan skicka mina 39 kr . Idag sätter jag in till Cancerfonden. 


På ett sätt var det ju bra att hon ringde upp mig den här försäljaren. Hon bidrog ju åxå till att jag kommer att göra detta, hon vet bara inte om det. 


Nä, nu ska jag väcka hundarna och gå ut. Sedan är det städdag och fixasistajulklapparinköpsdag. Ha en riktigt bra fredag allihop. Gör smarta val, fyll dagen med värda grejer, håll dina löften och skänk något till någon, om det så bara är ett leende.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards