Alla inlägg den 21 december 2014

Av maria tafvelin - 21 december 2014 20:51

Vilken underbar söndag!!! :)


8 minus och fantastiskt väder mötte oss på morgonpromenaden.

 

Insåg när jag kollade upp på bilen när vi passerade parkeringen på morgonrundan, att det skulle bli väldigt mycket "skrapa ruta". Min tanke var ju att åka på ridhuset och träna hundarna före jobbet, så jag tänkte gå och dra igång kupévärmaren så att bilen såg måttligt ihopfrusen ut. Nu bar det sig inte bättre än att det gick inte öppna passagerardörren heller, fastän det ju sitter ett handtag där. Totalt ihopfrusen.  Jag insåg att jag fick köra det tuffa artilleriet, så jag hämtade hårblåsaren.


 


Jo, jag fick blåsa  ett bra tag, men till slut :) 
 

Att det sedan inte gick öppna förardörren ens inifrån .... äh ... det må vara tänkte jag, huvudsaken jag kommer mig in i bilen..... även om det är en utmaning med så många grejer som jag har därinne .... och passagerardörren fick jag knyta fast med spårlinan, och hålla linan i handen, så att inte dörren skulle slämta och flyga upp. 


Nåja, jag hann ju inte till ridhuset, men jag hann iväg till Moa, för att hämta upp sparken jag köpt av henne :)  Supersuperfin spark :)   Tack och lov fick jag upp bakluckan så att jag fick in sparken, sen bar det iväg till jobbet. 


Pernilla kom och hjälpte mig på jobbet idag, det var helt ovärdeligt, för annars hade jag nog varit kvar än. Mattias kom åxå, och när han kom sa han

- kan jag flytta din bil, traktorn är här och skottar.

- javisst sa jag .... ok .... lite bävan kände jag allt .... 


När han kom in igen såg han minst sagt .... konfunderad ut. 

- Har du aldrig kunnat öppna förardörren inifrån?

- Jo, men idag gick det inte. 


Han försvann ut igen, och var borta såpass länge att både jag och Pernilla började undra om han råkat låsa sig inne i bilen, eller vad han egentligen höll på med därute. Han kom in ytterligare en gång, och meddelade att han kört in min bil i jobb-garaget, och satt i deras gamla kupévärmare, som hade betydligt större effekt än den lilla supersöta saken jag köpte häromveckan. Då han meddelat detta, försvann han ut igen. 


När jag och Pernilla var färdiga med våra bestyr och vi alla skulle åka, blev jag varse vad Mattias hade sysslat med i flera timmar. Han hade lagat min bil !!!!  Inte bara det, han hade städat den och tankat upp den åxå !!!!!


Han kände väl, när han skulle baxa sig in genom passagerardörren för att flytta bilen ... och sen måste baxa sig ut igen samma väg .... att detta är helt galet. Han tyckte nog åxå att det var galet mycket grejer ivägen ... så han städade bilen. Där hittade han (bland annat) det handtag jag köpte på skroten redan innan jag flyttade hit till Ursviken, som inte passade .... det hade jag tryckt ner på golvet bakom förarstolen .... bland en helvetiskt massa andra grejer. Nä, handtaget passade inte, men i samma påse låg det gamla handtaget, så han tog delar från det gamla, och satte på det nya, och vips, nu har jag ett handtag på förardörren !"!!!!!!


 


Åh, Snälla, snälla Mattias!!! Jag blev så himla glad!!!! Att han sedan städat bilen (skämmigt), lagt saker i en plastlåda, fixat till madrasserna till hundarna, som bjässen fullständigt klöst, tuggat och sparkat runt tills det var en enda hög bara ....och dessutom varit på macken och tankat upp den   Åh ... det var nästan mer än jag klarade av. Nu är bilen i toppskick igen :)  Återigen, TACK MATTIAS !!!!! 


Så, med lätt hjärta och ett brett leende, ska jag ta ut hundarna på kvällsrunda och sen krypa isäng. Jag har haft en kanondag :)  Hoppas din söndag åxå varit bra :)


Gokväll


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards