Alla inlägg den 18 december 2014

Av maria tafvelin - 18 december 2014 22:30

Torsdagkväll och jag har tagit helg. En bra, men rätt så stressig dag på jobbet. Direkt jag kom hem tog jag ut hundarna på promenad. Mina fick en timmes promenad medans bjässen väntade i bilen, sen åkte jag med honom till skogen en sväng. När vi kom hem blev det lite vila i soffan

 

I morgon ska jag iväg och köpa de sista julklapparna. Tänk ... såhär tidigt har jag nog aldrig handlat julklappar tidigare :) Det känns riktigt kul :)  På lördag kommer Strimmas matte och hämtar hem honom, åtminstone över jul. Hon kommer kl 13, och kring 14 kommer Hannah hit med lille Milo. Jag byter Bjässe mot lill-sudd :)  Han ska sova över här lillgubben. 


Till middag blev det en supergod korvlåda typ. 

 


Kvällsrundan är promenerad. Det har faktiskt snöat ett par millimeter nu ikväll och det ser ju faktiskt ut som att det kan tänkas fortsätta i morgon :)  Äntligen, kan man väl lugnt säga. 


Nä, trött som skrutt, jag har bara kvar att öppna balkongdörren, slajda ner i pymmen och vidare under täcket. Hoppas du haft en bra dag du åxå :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 18 december 2014 05:51

Torsdag morgon. Igårkväll var jag ju supertrött, och jag la mig i hyfsad tid som vanligt. Bjässen kom dock på där vid 23.30 att han nog inte hade hunnit pinka klart när vi var ute och gick, så det var bara att slita på sig ytterkläder och gå ut bakom huset :)  Efter det, kröp han upp i soffan och somnade gott. 


När jag lagt mig, kom jag på vad jag tänkte berätta, som slog mig lite sådär plötsligt. I måndags när hundkursen var slut, och vi var på väg ut till bilarna, pratade jag med en kvinna. Hon och hennes man gick kursen med sin lilla papillon, och det var mannen som kursade, kvinnan satt alltid och tittade på. Hon sa flera gånger under kursens gång: Åh, din hund har verkligen bara ögon för dig. När vi nu var på väg ut så blev det tal om Paddys lite .... vad ska jag säga ... unika utseende. Han ser inte så skärpt ut precis, det vet ni som hängt med och sett många foton på honom. Nu sa kvinnan: Hahahaha,han har ett sånt otroligt personligt utseende,  han skulle passa att vara med i en film,  en djupt tragisk film. 

Jag blev så full i skratt, för hon sa det på ett roligt, positivt sätt.Paddygubben ....


Nu på morgonen har jag insett att den här supersöta lilla laptopen som jag fått ta över efter Hannah, nog inte kommer att leva så himla länge till. Den har ju varit glapp i skärmen länge, om man råkat röra skärmen så blir det bara randigt. Nu har detta fenomen börjat dyka upp, utan att man rör skärmen, så det glappa har nog börjat bli kroniskt. Det är både komiskt och skrämmande hur jag reagerar när skärmen blir helt grön och randig. En känsla av tomhet och isolering uppstår när man tänker: Jahapp, nu dör datorn. Nästan lite småpanik åxå faktiskt. 

- Köp en ny, de kostar inte så många tusenlappar, kanske någon tänker

Nä ... men hur det än är, så ligger det inköpet inte högst upp på priolistan. Längst upp ligger nya glasögon, och dit åker ca 8000 kr. Så, förhoppningen är ändå att supersöta datorn orkar kämpa ett tag till :)


Idag är det 4 minusgrader, men fortfarande ingen snö här i Ursviken. Varför jag ofta skriver temp och väder i bloggen, är för att jag tycker att det är intressant att ha det nerskrivet, så att man kan gå tillbaka och kolla, inte bara ett år, utan flera. 


Klockan har skenat en aning, de nya batterierna verkar pigga :)  Så, nu ska jag åla ur pymmen, klä mig, väcka hundarna och gå ut. Ha en riktigt bra dag idag, och tänk på att era val, även de små, påverkar. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards