Alla inlägg den 13 december 2014

Av maria tafvelin - 13 december 2014 19:39

Den här lördagen har varit fantastisk :)  Jo, ett par minus har det varit, men i det stora hela har det varit så himla bra :)


Efter morgonrunda med hundarna, kaffe och frukost, gav jag mig ut i skogen och la ett viltspår till Strimma. Han har aldrig gått ett viltspår förut, men jag tänkte .... fan ... jag ger honom en riktig utmaning, så slutar han vara så kaxig :) Sagt och gjort. Jag la ett spår på ca 500 m. tvära vinklar, inte bara EN gång. Dessutom lät jag bara spåret ligga en kvart. Nu jävlar tänkte jag, nu ska du få jobba. 

Han var absolut klockren. Så himla spårsäker! Superkul var det!!


Efter detta tog jag ut mina hundar på en timmes promenad, och sen lastade jag in bjässen i bilen för att åka och jobba ett par timmar. Nu happade det sig så, upptäckte jag  när jag kom fram på jobbet, att jag glömde ta med glasögonen som gör att jag kan läsa. Jag försökte en halvtimme, sedan insåg jag att det helt enkelt inte gick, så med lätt huvudvärk åkte jag hemåt. Jag får jobba lite längre i morgon istället. 


Hörrni .... det här med att tro på andra. Att lita på vad de säger. Visst är det svårt?! När jag visar filmer och berättar hur bra det går med hundar som bor här tillfälligtvis, så har jag fått klart för mig att alla inte litar på vad jag säger, och det är helt ok. Måste jag då bevisa att det går bra? ... nä. JAG vet ju hur det är. JAG vet ju hur hundarna beter sig. Jag behöver inte nödvändigtvis ha bekräftelse av andra för att det ska vara sant. Det är bara lite tråkigt när andra inte kan glädjas, utan promt ska ifrågasätta det man säger. Men det är väl så .... det finns de som har en slags intuition om att man talar osanning, och såna människor kan man ändå aldrig överbevisa, vilka filmer man än lägger upp. det viktigaste för MIG är att hundens ägare är nöjd över framstegen, och det vet jag att hon är. 


Nu handlar ju inte allt om hundar heller. Misstro kan uppstå kring vad som helst, och det är lika tråkigt varje gång man säger något, och någon misstror en. Jag gissar att det handlar om att den människan inte riktigt mår bra i sig själv, och därför måste föra över nåt slags av sämre mående på andra. Så kan det vara. 


Som sagt, dagen har varit bra, nu ska jag ta ut hundarna, och sedan krypa isäng. HOppas du haft en bra dag :)


Gokväll

Av maria tafvelin - 13 december 2014 09:43

Lördag morgon. Fridfull och ljus sådan. Det ligger kvar lite snö efter gårdagens snöande, så det känns ljusare än igår. Sovmorgon blev det åxå, vaknade 8.45  Står nu i mitt supersöta kontor och dricker kaffe medans hundarna snarkar vidare en stund till. 


Inatt sov jag med öppen balkongdörr igen. Jag har haft den stängd sedan i söndags, då bjässen kom. Det var tillräckligt med nya ljud för honom de första nätterna tänkte jag. Jo, han muffade i morse nån gång, endera var det hemtjänsten som rullade in, eller så tidningsbudet, men han började aldrig skälla i alla fall .... tack och lov . 


Idag var tanken att hinna en hel del, få se om det lyckas. Det ligger en älgklöv på diskbänken, så nåt spår tänkte jag ... åtminstone för bjässen, och för Molly. Fler hinner jag nog inte, eftersom jag tänkt åka på jobbet ett par timmar åxå. 


För första gången tror jag, är jag nära nog helt klar med julklappsinköp redan till Lucia. Nu köper jag bara till Pernilla och Hannah, (å en liten grej till bästa kompisen Annica) så jag har väl inte alltför många att fundera ut klappar till ... men jag brukar ändå vara ute dagen före julafton och köpa ihop det sista. Det roligaste i år är att jag hittat så himla bra saker tycker jag :) 


Nä, nu är det läge att hänga bort morgonrocken och hoppa på dagen :)  Ha en härlig Lördag!

Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards