Alla inlägg den 5 december 2014

Av maria tafvelin - 5 december 2014 21:59

Fredag kväll. Ska bara hoppa i duschen en sväng, sen är det good night här ifrån mitt paradis. Efter jobbet åkte jag och Pernilla iväg på Solbacken för div. handling, och sen bar det iväg hem för att gå ut med hundarna. Efter promenad blev det städning och sen har jag i princip inte gjort ett smack. 


I morgon ska jag iväg till Bureå och träna hundarna. På söndag blir det inget ridhus för min del, så jag tar det i morgon istället, även om det är mindre utrymme, och halkigt underlag. Få se hur långt jag kommer på Kellys "backa runt mig" träning :)


Hörrni .... det här med att lämna anonyma kommentarer. Varför gör man det?  Mest troligt för att man inte vill stå för det man kläcker ur sig. Jag har sagt det tidigare, men jag upprepar mig: Jag publicerar inte anonyma kommentarer här på min blogg. Då hjälps det inte att du bor här i Ursviken och att du tycker att du är ashäftig. Jag publicerar det inte ändå.   ;)


Hur det går i Idol orkar jag inte bry  mig så mycket om, så det orkar jag inte vara uppe för att ta reda på heller. Jag har varit ute med hundarna, så nu finns det ingen som helst anledning att vara vaken längre. Hoppas du haft en bra dag, och att du lyckats fylla dagen med värda grejer. 


Gokväll

Av maria tafvelin - 5 december 2014 06:13

Morrn Morrn. När alarmet drog igång så drabbades jag för en sekund av en stor lust att bara slå av ljudet och somna om igen. Det har hänt förut att jag känner så, men det roliga är ju att när jag sträcker handen efter telefonen för att vispa av alarmet, så är jag redan pigg, och då har de tankarna självdött :) 


Igårkväll var det Kelly som hann lägga sig på min arm när jag la mig. Senaste tiden är det annars Paddy som vill ha den platsen, och Kelly kurar ihop sig nedanför honom (under täcket naturligtvis) men igårkväll var inte Paddy riktigt med på noterna när jag la mig, och innan han släpat sina långa ben från soffan till sängen, så var redan Kelly  på plats.

  

Idag är det den 5:e december, och min mormors födelsedag. Om hon levat skulle hon ha fyllt 114 år. 


Visst skulle det kunna få komma snö nu! Det lilla som kom, har ju försvunnit, det är grått och mörkt. Lite snö skulle pigga upp :)  


Nä, nu är det hög tid att väcka hundarna och gå ut. Ha en Riktigt Bra fredag! 


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards