Alla inlägg den 1 oktober 2019

Av maria tafvelin - 1 oktober 2019 05:21

Tisdag morgon. 5 grader och molnigt, appen spår regn. 


Igår hade jag så fruktansvärt ont i halsen, och den kändes igensvullen. Det blev ingen Otto-kväll, vad det än är jag har så vill jag absolut inte smitta ner honom. Det vill inte Pernilla heller. Direkt efter jobbet åkte jag och hämtade ut träull, som jag köpt för att ha i hundkojan. När jag kom hem la jag rätt mycket av det i den yttre delen av kojan, hoppas hundarna kurar ihop sig i det. Helst skulle jag ju vilja se att de båda kryper in i den isolerade delen, men det blir väl när det blivit kallare ute. En kort sväng med hundarna, sedan in, byta om till myskläder och krypa upp i soffan. Värmde fisksoppan som var kvar, tog en Ipren för kroppsvärken och en syx för halsen. 


Kl 20 blev det kvällspink och sänggående. Somnade rätt snabbt, vaknade  några gånger under natten, ett par gånger för att jag badade i svett, andra gånger för att jag frös så tänderna skallrade. Vanligtvis säger man ju att man haft en lång natt för att man varit vaken hela natten, jag kallar det Här lång natt, då jag la mig så tidigt men ändå sovit såpass bra.  Nu hoppas jag att den här förkylningen är på utgående. 


Idag blir det blomkål/potatissoppa med stekt bacon på förskolan. Det har blivit över lite kokt potatis, så jag använder det i blomkålssoppan helt enkelt. Igår blev det över morotsstuvning, så det tänkte jag blanda med överbliven gröt och baka bröd av. 


Nä, om jag skulle hasa mig ur tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Jag tror att det har börjat regna nu, men jag är inte helt säker. Ha en Bra tisdag och fyll den med värda grejer utefter förutsättningarna för dagen. För min egen del blir det att ha med både Ipren, syx och nässpray till jobbet, det ger förutsättningar för att klara dagen på ett bra sätt, och DET är värt massor :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards