Alla inlägg den 21 oktober 2019

Av maria tafvelin - 21 oktober 2019 05:19

Måndag morgon. 4 minusgrader och halvklart. Igår när jag klivit upp, startat perkon, satt mig på mitt fina kontor vid datorn, läst norran och fått i mig första koppen, hörde Pernilla av sig och frågade om jag ville med på promenad. Jag skulle egentligen rida för Malin, men hade skrivit till henne att min förkylning satte stopp, eftersom det var 5 minusgrader och jag ville inte hosta skallen av mig. En promenad tillsammans med Pernilla och Otto, Hannah och Robban, tackade jag dock ja till. Så, jag hann inte blogga, utan klädde mig, kopplade hundarna och gick ut istället. 


Vi gick till Boviksön, Robban fick vända då han skulle iväg och jobba och insåg att han inte hade tid att följa oss hela vägen, det tar ca 1,5 timmar att gå den svängen. Vilka stugor det byggs därute på ön, jisses! 

När jag kom hem igen, lastade jag vinterjackan och täckbyxor i bilen, åkte sedan och handlade till lunch, den skulle vi äta hos Pernilla. Vi premiärgrillade i den grillplats hon fick av sin pappa när hon fyllde 30. Han har byggt den, och Pernilla har målat den, den levererades bara häromdagen. 

     

Såå gott och trevligt!  När vi ätit klart gick vi in en liten stund, sedan kände jag att det var dags att komma hemåt och ta hostmedicin och div andra medikament, duscha och vila. 


6 veckors förkylning, inne på 7:de nu, och faktum är ju att jag hostade i 6 veckor när jag jobbade på Fridas, och var ordentligt förkyld, så det är nog helt naturligt ... fniss. 


Idag blir det köttbullar och stuvade makaroner till lunch på förskolan. I fredags var det tacogratäng, det gick hem. Det gissar jag att dagens lunch åxå gör. 


Nä, det börjar vara dags att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken, ropa ner hundarna och vispa igång dagen. Ha en riktigt fin Måndag. Vi har passerat mitten av Oktober och det är läge att boosta med värda grejer inför november månad, som kan vara något mörk och seg. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards