Alla inlägg den 23 oktober 2019

Av maria tafvelin - 23 oktober 2019 05:40

Onsdag morgon. 6 plusgrader och klart. Det kan nog bli en fin dag idag :)  Vaknade 3.50 och kunde inte somna om. Kände att jag nog behövde få sova en liten stund till, så jag ställde fram alarmet till 5.30, men det hjälpte inte, jag somnade aldrig om. Perkon puttrar, snart är det kaffe :)


Igår hade jag som vanligt en rolig och bra dag på jobbet. Jag har sagt det förut, säger det igen - underbart att ha ett jobb där det är så himla roligt att vara. Idag blir det inte bara roligt, utan även spännande, då jag ska laga rödbetsbiffar ... fniss.  Idag är det en av pedagogerna som fyller år. Julia blir 30 och vi ska uppvakta henne lite. Förra veckan köpte jag lite ballonger, och igårkväll här hemma gjorde jag .... hmm .... nä, jag ska inte berätta, man vet aldrig vem som läser min blogg :)  


Till middag igår blev det en klämjärnsmacka med sallad, och när det blivit riktigt kolsvart ute, tog jag på pannlampa och reflexväst och cyklade med hundarna runt lillbyn :) 


Oj, man hinner inte sitta och småsippa på kaffet när man legat såhär länge som jag gjorde idag, nu är det bara att klunka i sig resten, sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken och ropa ner hundarna. 6 plusgrader, värmebölja .... behöver man ens jacka? ... fniss.   Ha en superhärlig onsdag, se till att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards