Alla inlägg den 31 oktober 2019

Av maria tafvelin - 31 oktober 2019 05:19

Torsdag morgon. 0-gradigt och mulet. Det ska hålla sig runt nollan idag, men bli sol :)  Härligt! Underbara dagar vi har nu, med sol varje dag, plus att snön ligger kvar :)


Igår gjorde jag gulaschgryta på förskolan. Direkt jag serverat ut frukosten 07.15 satte jag igång med att skära upp 3 kg högrev i små tärningar som jag brynde, sedan lök och paprika. Ner i grytan med vatten, kalvfond och tomatpuré, kryddade med spiskummin och paprika, vitlök och peppar. Det fick sedan stå och småputtra fram till kl 10 då jag tillsatte potatis i tärningar. 10.30 dukades det fram till lunch, och barnen åt verkligen jättemycket och tyckte att det var gott. Ja, pedagogerna tyckte åxå det :)  Väldigt lyckat alltså :)


 


Efter jobbet skyndade jag iväg till bageriet för att hämta det jag beställt, bland annat orange kavlad marsipan. Det ska användas till kvällens efterrätt - en tårta. Den beställda middagen består av kyckling i ugn med rotsaker, samt en efterrätt. Hem, pinka hundarna, sedan iväg till Pernilla och Mattias för att passa Otto en stund. När Pernilla kom tillbaka från träningen hade jag fixat  middag åt oss - köttbullar och potatis. Hem, sedan blev det lugna gatan fram till läggdags. Inatt vaknade jag åxå, men somnade om fort, så det är nog över nu det här att jag ska vakna 2.45 och vara tvärpigg ... fniss. Skönt att det är över, åtminstone nästan  


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Tänkte hinna en längre promenad nu på  morgonen med hundarna. Ha en fin torsdag och försök se till att få in värda grejer under dagen. Kom ihåg att det absolut inte handlar om storslagna ting, det kan vara alltifrån att ta en dusch, njuta av sol, skriva ett mail, ringa ett samtal för att få höra rösten av någon man tycker om, ligga i soffan under en filt och se ett tv-program man vill se ... ja alltså ALLT man känner sig nöjd och glad av, något som ger en liten energikick, en varm känsla. DET är värt, enligt mig. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards