Alla inlägg den 9 oktober 2019

Av maria tafvelin - 9 oktober 2019 05:36

 Onsdag morgon. 2 minusgrader, mest molnigt. Känns skönt att vinterdäcken är på. 


Igår efter jobbet - hem, ta in hundarna för att ta på täcken och ta ut dem igen - hämtade upp Otto och tog en promenad medans Pernilla tränade


 
  Vi gick hem till mig där det blev mat och bus


  Sedan, i vanlig ordning, en lugn kväll i tv-soffan med hundarna, kvällspink, dusch och isäng. Somnade direkt, var riktigt trött efter att knappt ha sovit natten före, vaknade och hostade lite .... då var klockan 04.08 !!! Trodde knappt det var sant!!! Alltså, fått sova hela natten utan att hosta!!! UNDERBART !!! Flyttade fram alarmet till 5.30, för det kändes underbart att få sova. Hann somna om, men vaknade 5.10, då klev jag upp. Oj så härligt, länge sedan man sov såhär bra :)


Onsdag brukar ju betyda ridning, men  nu vill de bara ha ridhjälp en dag i veckan, lördagar, så på Lördag blir det. Det känns ändå, bra, då hinner jag piggna till ordentligt. Idag får hundarna vara inne, då jag igår upplevde att de frös när jag kom hem. Är osäker på om vi fått igång värmen i kojan. Pernilla går hit och tar ut dem mitt på dagen så får vi kolla på det där med värmen i afton. 


Igår lagade jag ju bön- och linsbiffar på förskolan. Det var .... intressant ... fniss. En del barn åt jättebra, medans andra bara smakade. Tillbehören som ärtor, majs, oliver, fetaost, paprika och limesås gick dock ner :)

       

Idag blir det lasagne, det gissar jag funkar för de flesta :)


Nej, nu är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Onsdagen är i full rullning och det är bara att hänga på. Tänk på att den där tysta stunden när du bara sitter stilla och beundrar utsikten, åxå kan vara en sån där värd grej. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards