Alla inlägg den 15 oktober 2019

Av maria tafvelin - 15 oktober 2019 05:02

Tisdag morgon. 6 minusgrader och mest klart, enligt appen. Jag har varit vaken sedan 03.40, det har helt enkelt inte gått att somna om. Vi får se vad det får för konsekvenser ikväll .... fniss. Är iofs inte uppe så särskilt länge någon kväll överhuvudtaget. 


Igår var det fläsklägg med rotmos på förskolan. Mest förtjusta var nog pedagogerna ... fniss ... eller, de låg nog på delad förstaplats med de yngsta barnen, de äldre barngruppen var lite skeptisk ... fniss. Men, så är det ju när man kanske aldrig ätit en maträtt tidigare. Jag provar hej vilt, i alla fall så kan barnen berätta hemma att de minsann ätit fläsklägg med rotmos, vilket kanske deras föräldrar aldrig ens smakat :)


 


Jag bakade även gräddkakor, för att ta tillvara vispgrädde som passerat bäst-före-datum för ett tag sedan. De kakorna ska dukas fram vid nästa seniorfika.

 

Det var ett underbart väder igår förresten! Vilken vy jag har utanför köksfönstret på jobbet!

 

När jag kom hem kopplade jag hundarna och gick iväg till Pernilla som lagt Otto i vagnen, klar för avfärd. Han somnade medans vi gick promenaden runt byn, underbart höstväder, snorhalt fläckvis, men soligt och helt fantastiskt. När vi kom hem till mig efter promenaden, vaknade Otto och det blev lax med potatismos, morötter och gröna ärter för hans del, sedan mer eller mindre röj. Tiden är förbi när han vill sitta stilla och slamra med slevar, nä, nu är det action som gäller. Han vill gå omkring (med handen i min) hela tiden, vet inte hur många varv vi hann runt här i huset ... fniss. Samt att han utforskade badrummet ordentligt. Filmade en snutt av det igår, men det går inte ladda upp filmen på bloggen av någon anledning. 

 

Idag är det korvpanna till lunch. Tänkte tärna korv, lök och äpple, på med lite krossade tomater, samt lite ost. Lite som korv i ugn, fast i småbitar.


Hoppas på lika fint väder idag som igår, och det ser ju ut att kunna bli så faktiskt. Tänkte mig en repris på gårdagen med promenad runt byn med Otto och hundarna direkt efter jobbet.  


Nä ... kanske skulle sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken, ropa ner hundarna och ge dem frukost. Får nog rafsa fram deras täcken nu när vi ska gå ut. Ha en superfin tisdag och glöm inte att göra nåt värt av den.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards