Alla inlägg den 30 oktober 2019

Av maria tafvelin - 30 oktober 2019 05:27

Onsdag morgon. 11 minusgrader och klart säger appen. Igår var en underbart vacker och solig dag, hoppas den här dagen blir likadan :)


Igår blev jag inkallad på kontoret till cheferna. Nuförtiden blir jag inte orolig ett dugg, för jag får höra varje dag att de är så nöjda med mig och det jag gör. Döm om min förvåning när de vill ge mig en pengabonus bara för att jag är så bra. Va?!, hahaha, hörde jag rätt? I vår när det är lönerevision kommer de att höja min lön berättade de åxå. Det här är absolut första jobbet jag har, där man får mer lön utan att ha bett om det själv. Igårkväll skrev jag ett sms till min kompis Annica och berättade, samt ställde henne frågan: Drömmer jag?  Hon svarade:

- "Nä, du LEVER din dröm!!!"


Det är sant. Jag lever min dröm. Jobbet, mitt boende som innefattar att ha Pernilla och Hannah så nära, Otto, fina hundar. (plus en plåtkompis som faktiskt är en riktig kompis ... fniss)  Helt otroligt. Allt ordnar sig. Minns ni när jag fyllde 47?  Dagen före julafton 2012. (Finns att läsa på min gamla blogg "bygdsiljumsmaria.blogg.se)  Det var dagen när jag brände rödvinssåsen, brände brödet, körde köttet för länge i ugnen. Varken min eller Pernilla och Mattias bil startade morgonen efter, dvs julafton, då vi skulle iväg från Bygdsiljum. Pernillas svindyra parfym som hon köpt i Aruba hade läckt ut i väskan, hennes mobil gick sönder den kvällen .... när hon gråtande var nära att ge upp kramade jag henne och sa:

- Allt ordnar sig. 

Då brast det för henne och hon sa med gråten i halsen:

- Ordnar sig?  Mamma, du är 47 år och det har inte ordnat sig ÄN


Men, nu är jag snart 54 och nu har det äntligen ordnat sig :) :) :) 


Idag blir det gulaschgryta på förskolan. Det var högrev på extrapris så jag skrev in det i veckans meny, det blir intressant att se hur barnen gillar det. Korv stroganoff som det var igår, det var ju ett säkert kort .... gulasch är mer ett wildcard .... fniss. I morgon lättar jag upp det med fiskpinnar :)


I morgon afton har jag ju den här middagsbeställningen på jobbet åxå, Mat till 13 personer, samt en tårta. Till på söndag har jag en smörgåstårta och en "snyggtårta" beställd, alltså, privat. Kul :)  


Nä, börjar vara dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. HOppas plåtkompis är snäll och startar trots att det är lite hurvigt .... jag minns inte var jag la motorvärmarsladden nämligen. Alltså .... var kan jag ha tyckt skulle vara ett bra ställe? kupévärmaren ligger förmodligen på samma bra ställe. Frågan är var?


Nåja, det ordnar sig nog så att de kommer fram :)

Ha en superhärlig Onsdag, se till att göra nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards