Alla inlägg den 26 oktober 2019

Av maria tafvelin - 26 oktober 2019 08:28

Lördag morgon. 1 plusgrad och snöfall .... men det snöar såpass lite att man nästan hinner räkna snöflingorna. På radion "ring så spelar vi", fast just nu är det lokala nyheter. Jag vaknade 03.50 men naturligtvis vägrade jag, så jag låg helt enkelt kvar tills jag somnade om där kring 5.30, vaknade sedan kl 8, det var mer lagom :)


Igår, en härlig dag på jobbet. På menyn för igår hade jag skrivit "Vi får se - rester eller hittepå". Det blev rester, hade plättar i frysen, det blev över lite stuvade makaroner, fisk, potatis och rödbetsbiffar från veckan som gått. Det blev hyfsat skrapade fat och väldigt nöjda barn :)  Jag skrev ju igår att jag nog skulle baka bröd på de rödbetsbiffar som var kvar, men se det blev inget med det. De få biffar som blev över ville några av pedagogerna gärna ta hem. 


Efter jobbet tänkte jag åka och handla lite, men jag skippade det, det får bli idag istället. Hem, ut med hundarna en sväng ... måste ändå ha varit piggare än vanligt, för jag drog igång en riktigt härlig fredagsmiddag. Grillad kotlett och airfryade potatisstavar 

 

riktigt gott!  Efter maten när det hunnit bli riktigt mörkt, tog jag hundarna och cyklade en sväng

 

Idol på tv, sedan gonatt. 


Idag blir det lite städning, tvätt, iväg och handla, köpa hundmat, hämta ut ett paket, i övrigt får jag se vad jag hittar på :)


Ridningen på 4h har jag lagt ner efter en massa tjafs, så nu rider jag bara hos Malin när hon har tillfälle. Förra helgen var jag erbjuden, men var för risig i förkylningen. 


Läser i Norran att en restaurang i Skellefteå Kommun vid en oanmäld livsmedelskontroll misslyckats på alla kontrollpunkter när det gäller personalhygien och rengöring. Det upptäcktes åxå en säng i skafferiet. Herregud, en säng i skafferiet?  Det låter spontant som att det inte handlar om en restaurang där de flesta anställda är svenskar, det är min personliga reflektion. En sån här gång skulle man ju gärna vilja veta vilken restaurang det handlar om, men tyvärr tror jag inte att detta problem endast finns på EN restaurang i stan. 


Nä, nu har jag suttit här på mitt fina kontor tillräckligt länge känner jag. Kaffet är uppdrucket, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken och rulla igång dagen. Ha en superfin lördag, fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards