Alla inlägg den 22 oktober 2019

Av maria tafvelin - 22 oktober 2019 05:25

Tisdag morgon. 1 plusgrad och appen säger "regn och snö"  .... lät ju sådär lagom kul ... Prognosen säger för dagen: Regn och snö och dålig sikt. Ajdå .... jag som upplever att trafiken mot Boliden är rätt så hetsig, både på eftermiddagen och på morgonen, men speciellt på morgonen. Ska försöka komma iväg lite tidigare och hoppas att de hetsiga åker i vanlig tid, då hinner jag fram på jobbet innan de ger sig ut på vägarna  :)


Igår när jag kom på jobbet hade Sara varit och köpt nån dunderdryck åt mig så att min kropp ska sluta tjuras så förbannat med förkylningen. Den ska hjälpa till att boosta immunförsvaret och jag ser fram emot den hjälpen :)  NU ska jag bli frisk och pigg som en nötkärna. 


Till lunch igår blev det köttbullar och stuvade makaroner. 

   

Idag blir det kyckling, ris och grönpepparsås. I morgon blir det desto mer spännande, då ska jag göra rödbetsbiffar. Det kom rätt så mycket färska rödbetor i frukt- och grönsakslådan från Ica Kvantum i onsdags, och det gäller ju att ta tillvara på allt man kan i de där lådorna. Jag har aldrig gjort rödbetsbiffar förut, men säger som Pippi Långstrump: 

- "Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert"    Fniss


Pernilla och Otto kom på öppna förskolan igår, det var superkul :)  Jag hade sett till att inte ha något att göra under mellis, så jag kunde sitta ner vid bordet och ta en kopp kaffe medans de fikade. 


Direkt efter jobbet igår och en snabb sväng på affären, stack jag iväg till Pernilla för att passa Otto medans hon tränade. Nu måste jag maila bloggsupporten, för det går fortfarande inte ladda upp filmer. Otto blev ... ska vi säga ... minst sagt negativ när han inte fick vara i diskmaskinen, så jag gjorde samma manöver som man gör med hundarna när de pysslar med något man inte vill att de pysslar med - avledning. Vi satte oss på hallgolvet och Otto fastnade för en rosa reflexväst. I 20 minuter höll han på med denna reflexväst! Filmade typ 2 minuter när han hållit på ca 10 minuter, hans fokus var oerhört, och hans tålamod gränslöst där han satt och lixom försökte ... få ihop tyget. När han med båda händerna försökt trycka ihop tyget en bra stund, skakade han hela västen och skrattade. Detta upprepades gång på gång i 20 minuter. Han slutade inte förrän Pernilla kom hem ... fniss. 


Nä, eftersom jag ska komma iväg tidigare idag så är det nog dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och ser till att få snurr på morgonen. Ha en riktigt fin Tisdag och se den inte som en transportsträcka mot helgen, utan njut och var närvarande i alla värda ting som händer under dagen. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards