Alla inlägg den 17 oktober 2019

Av maria tafvelin - 17 oktober 2019 05:14

Torsdag morgon. 3 minusgrader. Appen säger molnigt. Det där snöandet som spåddes komma, verkar inte dyka upp. Synd tycker jag, då det ju blir så mycket ljusare med ett lager snö på backen.  


Igår var en superbra dag på jobbet i vanlig ordning. Spagetti med kasslersås till lunch uppskattades av barnen. Varför jag valde kassler istället för skinka är att kasslern var på extrapris. Idag blir det fisksoppa och i morgon tacogratäng. 


Jag fick ett sms av en kompis igår som läst här på bloggen att jag tappat spoilern på bilen. Hon menade att det inte lät hälften så makabert som när jag tappade innerdörren till cittran jag hade ... fniss. Det är sant ... jag minns det mycket väl .... hur jag lyckades slita sönder handtaget till bilen, och när jag skulle försöka sätta dit ett nytt var jag tvungen ta bort innerdörren .... som jag sedan tappade så att den blev överkörd .... fniss. Minns åxå att jag inte fick dit nya handtaget, så jag var utan ett tag. När jag skulle IN i bilen fick jag gå in via passagerardörren.Minns åxå att när jag kom ut till bilen efter jobbet en dag, så hade en liten fågel kommit in via hålet där handtaget skulle sitta.  Å herregud vad jag har haft problem med bilar och bildörrar minns jag nu när jag tänker efter. Åkte mycket buss till jobbet där ett tag ... hahahahaha .... vad är det nu .... 3-4 år sedan?  


     


Bilen jag har nu har ju skött sig fantastiskt bra :) Peppar, peppar. 


Igår efter jobbet blev det en runda med hundarna, sedan kände jag att hundarna knappt fått göra nåt alls i slutet, så jag körde några korta lydnaspass med dem var för sig. Jag har ju de senaste veckorna prioriterat att vila efter jobbet, så att jag ska bli frisk någon gång, så hundarna har fått vila de åxå. Hoppas vara helt frisk och återställd inom kort :)


På tal om igår .... jag svängde förbi IcaKvantum efter jobbet, och när jag nästan var framme, mötte jag två svarta minibussar med påslagna sirener och blåljus som körde fort nanting. Jag undrar fortfarande vad det var frågan om, typ insatsstyrkan? Har inte sett något på norran om det så jag får väl fortsätta undra. 


Börjar vara dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och gunga igång dagen. Ha en superhärlig torsdag och kom ihåg att fylla dagen med nåt värt. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards