Alla inlägg den 24 oktober 2019

Av maria tafvelin - 24 oktober 2019 05:45

Torsdag morgon. 0 grader och underkylt regn. Snorhalt alltså. Jag vaknade 03.40 vilket börjat vara mer en regel än ett undantag. Vaknar och är pigg alltså. MEN, jag VILL inte kliva upp så tidigt, för jag vet att om jag gör det så hinner jag bli så sjukt trött innan jag ska iväg på jobbet. Försökte somna om ..... tittade på klockan då och då tills den var 4.40 ... då ställde jag fram alarmet till 5.30 .... gissar att jag lyckades somna strax efter 5 .... fasen, skulle ha klivit upp då, men då hade jag hunnit bli så trött att jag somnade. Hann bara somna med andra ord, så startade alarmet och jag var tröttare än någonsin. Hur blir det nästa vecka, när vi ställt om klockorna till vintertid. Ska jag börja vakna 02.40 då?


Har precis tagit första klunken på kaffet, det blir ju att dra i sig kaffet lite snabbare när klockan redan är såpass mycket. Måste upp och hämta ner icebugsen inför morgonpromenaden känner jag, annars står jag väl på skallen härute. 


Igår var det ju rödbetsbiffar, nudlar och fetaostkräm till lunch

 

Själv tyckte jag att det var gott men en del av barnen var skeptiska, precis som jag förväntat mig. Till melliset satt jag ner med den äldsta gruppen en stund vid bordet och frågade då några av barnen vad de tyckte om rödbetsbiffarna. En tjej sa: 

- Jag tyckte inte att det var så gott, barn tycker inte om blod. 


Hon trodde alltså att de röda biffarna var blod. Lilla gumman. Jag tog dock inte upp till diskussion att hon älskar blodpudding ... fniss. Den pedagog som satt med vid bordet tog dock upp telefonen och googlade fram en bild på rödbeta, och vi pratade om att rödbetan växer under jorden, och lite om varför den är nyttig. 


Hem från jobbet, ut med hundarna, åt lite snabbt, sedan iväg till Pernilla för att passa Otto medans hon tränade. Tyvärr går det fortfarande inte ladda upp videos på bloggappen, så jag kan inte visa att vi utforskade pappersmuggar (bland annat)  När Pernilla kom tillbaka, bar det iväg hem till hundarna igen. Sjönk ner i soffan, ringde och sjöng för kompisen Annicas dotter som fyllde år, kollade lite på tv, kvällspinkade hundarna och gjorde kväll. Då var klockan kring 22 och jag var rejält trött. 


Nu måste jag sparka av mig tofflorna och hänga bort morgonrocken, ropa ner hundarna och sätta fart. Ta det lugnt i trafiken idag, eller ... ja, alla dagar. Gör nåt värt av dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards