Alla inlägg den 19 oktober 2019

Av maria tafvelin - 19 oktober 2019 08:35

Lördag morgon. 2 plusgrader och molnigt. Klev upp bara för en stund sedan, så det är ju ljust ute .... fast jag har tänt ett ljus ändå, såhär på kontorsbordet. Perkon levererar alldeles strax första koppen, radion bjuder på "ring så spelar vi". Det är Lördag och jag ska ha en mysig dag :)


Idag ska jag ta itu med att bryta med en människa som inte tillför mitt liv annat än tjafs. Det ska bli så oerhört skönt, jag har haft det på agendan ett bra tag, men droppen kom häromdagen, så nu räcker det. Jag känner mig redan lättad.


Städning och tvätt står åxå på dagens to do, men det är ju mest bara roligt :)   Åka iväg en sväng och handla, samt hitta på nåt för hundarna, sen är dagen fylld. Fylld med värda grejer :)


Ibland rörs det ju jättemycket i skallen, ibland står det mer eller mindre helt stilla. För tillfället står det mer eller mindre helt still .... fniss. Tror jag ska ta ut en skiva karré ur frysen för att tillaga i slow cookern. Igår blev det pizza på stålet

 

Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en superfin lördag, en superfin VÄRD lördag. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards