Alla inlägg den 5 april 2022

Av maria tafvelin - 5 april 2022 09:11

Tisdag morgon.6 minusgrader. Sol upp 5.34 och ner 19.40  


Jädrar vad det snöade igår! Vaknade kring 8 och det bara VRÄKTE ner.  Pernilla, som var hemma och vabbade med Otto, ringde och hörde om jag behövde ha något handlat. De handlade åt mig och kom hit lagom till lunch, så vi åt lunch tillsammans och umgicks ett tag innan de trotsade vädret och körde hem. Själv intog jag liggläge i soffan när de åkt, och låg resten av dagen, föutom ett par korta avbrott när jag var ute med hundarna. Kalle var här på aftonen och skottade med traktorn. Tyvärr hade jag ställt bilen lite tokigt, så det är MYCKET att handskotta.... men det ser ju ut att ska snöa mer i veckan, så jag får försöka flytta bilen på nåt sätt så att han kommer åt att ta mer med traktorn, för skotta allt det där, det orkar jag INTE. 


Dag 25 sedan jag insjuknade. Det är bara att hålla tummarna för att jag är helt arbetsför den 18:de, då jag mest troligt börjar nya jobbet då. Det borde väl gå! Det Måste bara gå.


Jag ska försöka gå ner mot fliseriet nu på morgonen, så att jag kan släppa hundarna så de får springa och röja en stund innan frukost. Klockan har redan hunnit bli en del, så det är väl bäst jag hänger upp morgonrocken och åtminstone tillfälligt, byter tofflorna mot vinterkängorna. Ha en fin tisdag, hitta nåt värt att fylla dagen med! Jag hoppas att jag kan vara ute lite mer idag, det vore oerhört värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards