Alla inlägg den 8 april 2022

Av maria tafvelin - 8 april 2022 07:57

Fredag morgon. 3 minusgrader och snöfall, om än väldigt lätt än så länge. Sol upp 5.23 och ner 19.49


Igår efter dusch och morgonpromenad bort till brevlådan, gick jag ner i källaren och startade en tvätt. Åt frukost, satte mig i soffan. Jag sov inte nånting på dagen, låg inte ner ens, utan satt upp. När tvätten var klar hängde jag den.. sen var iofs krafterna slut, men jag var så himla nöjd! Mådde inte illa någonting under hela dagen, förrän jag skulle gå och lägga mig kl 21, då började det. Det tog ett tag att somna, men det gick. Vaknade kl 01 för att gå och pinka. Mådde fortfarande illa, så det dröjde innan jag somnade om,  men det gick :)  Nu kommer det roliga:


Vaknade kl 7.15 och ... mådde bättre än jag hittills gjort!!!!  Var nästan tvungen nypa mig i armen. Känns mycket lättare i skallen, illamåendet borta.... knappt jag vågar tro att det är sant !


Åh, hoppas att vädrets makter är bussiga så att jag hinner till vårdcentralen och på affären innan snösmockan kommer. Det varnas ju för 30 cm nysnö på förmiddagen, värst över Skellefteåkusten, med hårda vindar. Jag ska vara på vårdcentralen 11.45 hoppas jag tar mig dit.OCH hem. Jag har skrivit en inköpslista.... skulle så himla gärrna vilja handla idag.... bara det här att kunna gå i affären själv.... hoppas hoppas :)


Nä,jag tror faktiskt att jag ska hasa ur tofflorna och hänga upp morgonrocken, klä på mig, väcka hundarna, ge dem mat och gå ut. Har jag tur är det plogat bort mot stugorna :) Sedan blir det frukost. 


Ha en fin fredag, försök fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards