Alla inlägg den 15 april 2022

Av maria tafvelin - 15 april 2022 09:22

Långfredagsmorgon. 4 plusgrader och strålande sol, det blir en vacker dag! Sol upp 4.57 och ner 20.12


Igår efter morgonpromenad och lite vila, kom Hannah och Robban för att jobba lite, då pelletsen höll på att ta slut. Tanken var att flisa, men det var nåt problem med traktorn. Robban var ute och fipplade medans jag och Hannah var inne. Jag gjorde varma mackor till lunch och efter maten så klippte jag Robban. Sedan blev det en stunds siesta innan vi alla gick ut, då det blev bestämt att det måste åkas in till stan och köpas mer pellets. Hundarna följde med ut medans släpen skottades fram. Jag hängde med in till stan för att få ett litet äventyr :)


När vi kom tillbaka var jag tvungen gå in och lägga mig, dagens energidepå var tömd. Slumrade ett par timmar, åt sedan en av de varma mackorna som blev över. Innan jag gick isäng slank även den sista varma mackan som blev över ner. Vaknade kl 01 och 05.30 för att gå på toa, sedan inte förrän 9.10, då var det dags att kliva upp. 


Idag ska jag åka till Boviken och umgås med ungdomarna och Otto över lunch. Det blir att grilla ute i grillstaden och självklart påskäggutdelning. 


Nu är det hög tid att hasa ur tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och komma ut en sväng. Ha en fin, värd långfredag och Glad Påsk!  


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards