Alla inlägg den 14 april 2022

Av maria tafvelin - 14 april 2022 07:19

Torsdag morgon. Skärtorsdag. Temperaturen på nollan och halvklart.  Sol upp 5.01 och ner 20.08


Igår pinkade jag bara hundarna, sedan lastade jag dem i bilen och körde in till stan, parkerade vid Eddahallen och promenerade runt i lite mer än 30 minuter. Längsta promenaden hittills, sedan jag blev sjuk

 

Det var superkul, och jag blev helt slut, precis som jag förstod att jag skulle bli. Jag är inte alls arbetsför än, och det var nästan skönt när rektorn från förskolan ringde och sa att mitt löneanspråk låg 8 000 kr för högt. Ja, att backa 8000 kr på lönen/månad är helt uteslutet, så jag sa Nej tack.


Jag vilade ett par timmar, sedan dammsugade jag två rum, de övriga får jag ta idag eller någon annan dag. Till middag gjorde jag en kebabrulle

   

Riktigt gott!  Kring 20.00 hade Robban kontaktat mig och frågade om jag orkade gå till pannrummet, det var någon knapp som skulle tryckas in. Jag tog hundarna med mig för kvällspink, gick till pannrummet och tryckte in knappen, och på väg tillbaka stod några grannar som har hästar härute på vägen med två av dem. Vi pratade lite och hundarna var ju nyfikna. Då promenerade de över vägen med hästarna så att hundarna fick hälsa på dem. Det var lite gulligt tycker jag :)


Jag somnade kring 21 tror jag, vaknade inte förrän kl 03 för att gå på toa, och sedan 07, då klev jag upp. Idag kommer Hannah och Robban hit för att flisa, så jag ska hitta på nåt att bjuda på till lunch. Det blir inget påsk-inspirerat dock.


Läser om matpriserna och de prishöjningar som skett, de största höjningarna på 30 år. Tex att kaffe har gått upp 28%. Känns som bra att man slutat dricka kaffe. Eller, slutat helt har jag ju inte, men det blir bara när ungdomarna är här, eller jag är hos någon av dem. Undra hur mycket mer priserna kommer att höjas, många har det ju tufft som det är idag, att få pengarna att räcka till. 


Tror jag ska hasa ur tofflorna, hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och komma iväg ut på en tidig promenad. Ha en fin dag, nu startar påskhelgen :)  Gör nåt värt av den här dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards