Alla inlägg den 27 april 2022

Av maria tafvelin - 27 april 2022 07:27

Onsdag morgon.2 minusgrader och klarblå himmel som ska mulna på mitt på dagen. Sol upp 4.14 och ner 20.51


Igår åkte jag in till stan och hämtade upp ett arbetsgivarintyg på Victoria, svängde förbi återvinningen och kastade lite plast och kartong...sedan hem igen. På tal om att kasta ... Jag drog ner soptunnan från vägen och ställde den vid bron istället, så att inte sopgubbarna ska behöva stanna och tömma när det knappt är något i. På en månad har jag inte ens halva soptunnan, det är bara 1 soppåse, plus några påsar hundskit. Det här med varmkompost är lite kul och intressant faktiskt. Framöver när det är dags att börja fippla med trädgårdslandet blir det roligt att kunna ta jord ur komposten :)


Till middag igår blev det inte pölsa, det får bli idag. Jag hade nämligen kvar några bitar oxfilé, så jag gjorde en pyttipanna istället

 

Skar potatisen i bitar, utan att skala, och stoppade ner dem i airfryern medans jag stekte lök, korv och kött. När det var klart hällde jag ner potatisen och stekte nån minut till. Blev kanonbra :)


Lillebror ringde igårkväll, både för att höra hur jag mår, men även för att beställa en smörgåstårta ifall jag skulle orka göra en till i helgen. Han firar 12 år som nykter 1/5, och samma datum firar han och hans sambo 10 år tillsammans. Klart jag gör en smörgåstårta till dem <3


Planer för dagen?  På morgonpromenaden har jag bestämt att gå lite längre för varje dag. Jag lägger på typ 100 m innan jag vänder. Känner jag att det absolut inte går, jamen då struntar jag i det, men förhoppningen är ju att kunna gå åtminstone 5 km innan jag börjar jobba. 


Nä, nu är det hög tid att hasa ur tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en Bra Onsdag, gör nåt värt idag åxå!


Gomorron


Ha en fin onsdag, 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards