Alla inlägg den 24 april 2022

Av maria tafvelin - 24 april 2022 07:59

Söndag morgon. 3 plusgrader och strålande sol. Solen gick upp 4.24 och går ner 20.41


Nu ska ni få höra. Otto ska bli storebror! Pernilla och Pehr väntar barn, så i Oktober blir jag mormor till 2 :) Otto pratar om det på förskolan, att Pehr ska bli pappa, att han ska bli storebror, att mamma kommer att ha jättestor mage och att bebisen ska heta Lasse. Det där sista har han plockat från tvn, de ser ett program, tror det är på bolibompa, där en kille ska bli storebror. I den serien vet föräldrarna att det ska bli en pojke, och han ska heta Lasse. Därav tänker Otto att han ska få en lillebror som ska heta Lasse :)  Observera att Pernilla och Pehr INTE vet om det blir en flicka eller en pojke. Underbart vilket som! :)


Igår, efter morgonrunda, och frukost som jag intog framför tvn

 

åkte jag iväg till blomsterlandet och köpte lite blommor att plantera i en kruka här på bron. Visar foto sedan när det vuxit till sig lite. Svängde sedan in i Boviken och träffade ungdomarna en stund. Där var det full huggning. Robban hade kapat ner några av de stora granarna bakom huset, för att släppa in mer ljus på tomten. Hannah skötte riseldning, Pehr skruvade i skotern. Pernilla var på hotellfrukost med två kompisar när jag kom dit, men hon kom hem så jag hann träffa henne åxå. Hon rekommenderar hotellfrukosten på restaurang Mandel i Sara Kulturhus, det är visst typ en upplevelse :)


Hem, ut med hundarna på gården, sedan fick de ligga i hundgården i solen medans jag planterade blommorna i kruka, sedan tog jag ut dammsugaren och dammsugade inglasningen.... ja, jag passade på att dammsuga bilen åxå. Vi gick sedan in, då jag kände att jag behövde vila. Det blev en film åxå, "Räddad av Ruby", en film baserad på verklighet. 


I frysen hade jag på morgonen hittat en påse med oxfilé, det var bitar jag skar upp till nyårs. Tinade det och gjorde en oxfilépasta till middag

 

Efter maten blev det en film till  "438 dagar", en dokumentär om 2 svenska journalister som blev fängslade i Etiopien. Riktigt bra.


En kort kvällsrunda, sedan gonatt. 


Idag ska jag försöka dammsuga och städa lite, tar ett rum i taget och ser hur mycket jag orkar utan att ta ut mig till max. Ska börja med att ta en promenad med hundarna, sedan blir det söndagsbrunch framför tvn. En värd start på dagen skulle jag säga. Hur startar du Din dag?


Ha en skön söndag, gör nåt värt, även idag!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards