Alla inlägg den 19 april 2022

Av maria tafvelin - 19 april 2022 07:25

Tisdag morgon. 3 plusgrader och stålande sol.Sol upp 4.43 och ner 20.25 


Igår drog jag iväg till Boviken till ungdomarna och Otto. De satt ute vid grillstaden och grillade korv, jag kom alltså lagom till lunch :)   Vädret var underbart, första dagen man inte behövde jacka på sig. När vi ätit färdigt lekte jag med Otto en stund. Han ville bland annat att vi skulle ta en "pjomenad" så att han kunde använda sin springcykel. Han hade gott om energi, trots att han sprungit med cykeln runt lillbyn med Pernilla och Pehr på morgonen. Nu blev det bara bort till bönhuset, då jag kände att det räckte för mig. När vi kom tillbaka blev det blandade lekar.


 

Hem, ut med hundarna en kort sväng, sedan vila. Slumrade framför tvn ett par timmar innan det var dags för middag. Jag kokade lite pasta, rörde ner lite skagenröra och den kallrökta laxen som var kvar. Det blev supergott

 

Idag tror jag att jag ska lasta hundarna och åka någonstans, bara för Att. Man behöver ju inte åka ända in till stan för att ffa hundarna ska få lite miljöombyte och se (nosa) nåt annat. Ja, för egen del åxå förstås :)

Idag borde läkaren ringa åxå så jag får höra hur de senaste proverna såg ut. 


Nä hörrni, nu ska jag hasa ur tofflorna, hänga upp morgonrocken och väcka hundarna. Ha en fin dag, gör nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards