Alla inlägg den 6 april 2022

Av maria tafvelin - 6 april 2022 08:24

Onsdag morgon.  Temperaturen på nollan och snöfall. Sol upp 5.30 och ner 19.43


Igår på morgonen orkade jag gå ner bakom fliseriet och en liten bit mot stugorna. Nu var det inte plogat, så det var lite jobbigt att plumsa, men hundarna uppskattade att få röja runt i snön. När vi kom in åt jag frukost, sedan var det bara att inta viloläge i soffan. Det ÄR ju så att det känns bättre.... men inte i den takt jag hade önskat.... har dock börjat acceptera att jag kommer att behöva hela sjukskrivningstiden, och det är inte ens säkert att det räcker. 


Alice har verkligen varit ett plåster sedan jag kom hem. 

 

Nära har hon ju alltid velat vara, men nu finns det lixom inga gränser. Skönt med support <3


Igår var illamåendet lite jobbigt och det var svårt med mat, men till middag gjorde jag en fruktsallad. Päron, apelsin och avocado med egengjord vaniljvisp. Det gick ner :)  Vi får se vad det blir idag. Sitter Nu och dricker en kopp te och laddar för att gå ut med hundarna, äter frukost när jag kommer in igen. Efter frukost   blir det liggläge i soffan.


Nu blev det nåt vaj med datorn, så den har stått och snurrat en bra stund. Teet är uppdrucket, jag har hängt upp morgonrocken, hundarna väntar på att få komma ut.  Ha en fin onsdag, hitta nåt värt att göra av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards